Fem en fredag v.51, God Jul

Ja, God Jul önskar jag alla och envar! Och en speciell hälsning till elisamatilda.se, som förser oss med detta fredagsnöje!

1.  Vad gillar du mest med julen?
Att umgås med nära och kära, alla ljus och julpyntade hem. Allt detta behövs så innerligt mitt i denna mörka årstid.

2.  Hur kommer du att spendera årets jul?
Julgransklädning här den 22, med efterföljande skinksmörgås och julmust. Julafton är jag hos min son och hans familj, samt min sonhustrus syster med familj. Annandag jul kommer dom, tillsammans med en annan familj, hem till mig på buffé- och mingelkväll med roliga spel. Det älskar inte bara barnen, utan också vi vuxna.

3. När slutade du tro på tomten?
Elisamatilda!! Du menar väl inte att tomten inte finns?! 😟

4. Byter du någonsin en julklapp du får?
Jag får inga julklappar längre. Det är bara barnen som får det. Men jag tror aldrig någonsin att jag bytt en julklapp tidigare heller. Det är ju någon som med omsorg valt ut den till just mig, och då kan man inte byta den! Om det inte är ett klädesplagg med fel storlek förstås! 😁

5. Brukar du ha uppesittarkväll?
Det beror lite på vad man menar. När sonen med familj kommer hit och klär min gran så är det lite av uppesittarkväll kan man säga. 

GOD JUL!


Kommentarer

  1. Detsamma till Dig Ingegerd! Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad fint du skriver om julen!
    Hoppas du får en riktigt GOD JUL!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Det hoppas jag att du också får Inger! Stor julkram till dig!

    SvaraRadera
  4. Vi ger också bara julklappar till barnen numera, och köper var sin present som vi har till julklappsspelet. Det gillas av både barn och vuxna.

    SvaraRadera
  5. Det låter ju jättebra Gunnel! Det viktiga är att ha kul och gemytligt tillsammans. Ha nu en riktigt bra Jul! Kram!

    SvaraRadera
  6. Önskar dig och de dina en riktigt fridfull och härligt GOD JUL! ����
    Njut maximalt av dagarna med nära och kära — och lagom mycket av allt annat. ��

    SvaraRadera
  7. Det samma till Dig! Och nu går vi ju mot ljusare tider igen så det kan inte bli bättre! God Jul!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30