Fynd i min pärmröjning

Hittar en hel del smått och gott vid min pärmröjning! I följande fynd, av okänd författare, tror jag att det är fler än jag som kan känna igen sig. Alzheimer light?


Hejsan på er!

Nyligen blev jag diagnostisera med ÅNN (Åldersbetingad Nedsättning av Närminnet). Så här visar sig symtomen:

Jag bestämde mig för att tvätta min bil. När jag började gå mot garaget upptäckte jag posten på hallbordet. "Jag borde kolla igenom posten innan jag tvättar bilen," sa jag till mig själv.

Jag lade bilnycklarna på bordet, och skulle lägga reklamen i papperskorgen under bordet då jag upptäckte att papperskorgen var full. Jag lade därför tillbaka räkningarna på bordet och beslöt mig för att tömma papperskorgen. Eftersom jag trots allt går förbi skrivbordet på vägen för att tömma papperskorgen, så kan jag väl lika gärna betala räkningar först.

Jag ser mitt checkhäfte liggandes på bordet, men det finns bara en check kvar. Mina extra checker ligger på skrivbordet på kontoret, så jag går in på kontoret. Där står en flaska juice som jag börjar dricka ur. Jag ska leta fram mina checkar, men först måste jag ställa undan juicen så att jag inte spiller ut den över skrivbordet. Dessutom  har juicen blivit varm så den måste in i kylskåpet. 

På väg in till köket för att ställa in juicen i kylen får jag se en vas med blommor på bänken. Blommorna behöver vatten, så jag ställer ifrån mig juicen på bordet och ser då mina läsglasögon, som jag letat efter hela morgonen, liggandes på bänken. Det är bäst att jag lägger dem på mitt skrivbord, men först ska jag vattna blommorna.

Jag lägger ifrån mig glasögonen på diskbänken och fyller en vattenkanna med vatten, då jag plötsligt får syn på fjärrkontrollen till TV:n. Någon har lagt den på köksbordet! När vi skall se på TV ikväll så kommer vi att leta efter den, men ingen kommer ihåg att den ligger på köksbordet. Jag borde lägga tillbaks den på soffbordet, men först ska jag vattna blommorna. Jag häller lite vatten på blommorna, men det mesta hamnar på golvet.

Jag lägger tillbaka fjärrkontrollen på köksbordet för att gå och hämta lite papper att torka upp vattnet med. Sedan går jag tillbaka till hallen för att försöka komma ihåg vad det var jag planerade att göra.

Vid dagens slut är bilen  inte tvättad, räkningarna är inte betalda, det står en flaska med varm juice på bänken, blommorna är inte vattnade, det finns fortfarande bara en check i mitt checkhäfte, jag kan inte hitta TV:ns fjärrkontroll, jag kan inte hitta mina läsglasögon och jag har ingen aning om var bilnycklarna har blivit av.

Jag försöker förstå varför ingenting har blivit gjort idag; det är förbluffande för jag vet att jag varit upptagen hela dagen, och jag är helt färdig! Jag är medveten om att detta är ett allvarligt problem, och jag skall söka hjälp för det, men först ska jag bara.......

 

Kommentarer

  1. Hahaha! Guuu så jag skrattade:-) Måste medge att jag delvis känner igen mig alltför väl. Men vet du vad? Så länge man är (läs: känner sig) sysselsatt under dagarna är det ju ingen fara. Å det (läs: allt) som inte blev gjort väntar jag på en dagen (läs: dagarna) därpå. Hahaha:-)

    SvaraRadera
  2. Det är ju det som är så bra med panchislivet! Jag gör det jag vill här och nu, och resten gör jag i morgon. Men det här stämmer så himla bra på mig också! Jag som varit relativt strukturerad är en riktig virrhjärna. Det känns skönt!! 😂

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30