Serviceinriktad personal



Den här dagen började precis som gårdagen. Upp i ottan, snabb frukost och iväg för att hänga på låset hos Skatteverket. Idag var det öppet, kön var kort och väl framme vid besöksdisken, träffade jag på

världens mest serviceinriktade kvinna, Agneta! Jag berättade om mitt dilemma och att resan var ämnad att starta om ganska exakt tre veckor. Hon sa att vid namnändring brukade det ta några veckor, så oddsen var dåliga, men.... sa hon: "Jag ringer till avdelningen i Norrköping som har hand om dom ärendena!" Sagt och gjort! Hon pratade med en kvinna där (Jennifer), som sa att om vi kunde skanna min ansökan och skicka den via nätet och sedan också skicka det underskrivna originalet per post, så skulle hon försöka ordna detta så snabbt hon kunde. Hon lovade att meddela mig så snart det var gjort.










Inom en timme hade nämnda Jennifer meddelat på min telefon att ärendet var handlagt. Hon föreslog
också att om jag fick en tid hos passpolisen inom de två närmsta dagarna, så kunde jag gå in på Min sida på Skatteverket och ta en kopia på personbeviset att ta med till polisen, eftersom det skulle dröja ett par dygn innan det fanns inne i rullorna. Hon uppgav också sitt telefonnummer och sa att det bara var att ringa om det var någon jag undrade över.

En kvart senare ringde Agneta från Skatteverket i min stad. Hon ville bara ringa och tala om att hon fått meddelande att mitt personbevis fanns tillgängligt om jag behövde kopiera det. Jag tackade så oändligt mycket och sa att jag tyckte både hon och Jennifer varit så otroligt serviceminded! Två riktiga SuperWomen! Tack!

Döm om min förvåning när jag sedan ringde passpolisen och fick en tid i morgon! Kan knappt tro att det är sant! Så nu hoppas jag bara att jag ska hinna få passet i tid också!.

Den här dagen har det verkligen inte fattats guldkorn i min tillvaro. Och som grädde på moset kom min älskade syster hit, och vi åkte och hämtade Emma tillsammans och tillbringade eftermiddagen med mina barnbarn.


Kommentarer

  1. Jag pustar ut ett tag o tar djupa andetag. 🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag törs knappt tro att det är sant Ingegerd! När de t.o.m. lägger in extratider hos passpolisen! Det måste ju vara för min skull, eller hur?!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30