Selfie nr 11

 

Nu är det dags igen att svara på Ainas Selfie-frågor.
Och nu vet vi väl alla hur det går till? Tolv nyckelord där svaren hänger ihop genom att sista bokstaven i första svaret blir första bokstaven i andra svaret o.s.v. När du svarat lägger du in en länk i Ainas blogg https://klimakteriehaxan.se så att alla kan hitta och läsa! Nu till frågorna!

1.   Mitt hår är: Råttfärgat med slingor av grått (naturliga)
2.   Min panna är: Tankfullt rynkad, få se nu.... (försöker hitta svar till kommande
      frågor)
3.   Mina ögonbryn är: Dystert rufsiga och glesa
4.   Mina ögon är: Alldeles vid sidan om min näsa
5.   Min näsa är: Ack, så stor och bred och lång
6.   Min mun är: Glad och öppen för en sång
7.   Mina armar är: Deglika (och sköna att ta på säger barnbarnen?!)
8.   Mina (mitt om du är man) bröst är: Avsevärt längre än förut 
9.   Min midja är: Troligtvis mellan brösten och där magen putar ut (osäker 
      faktor)
10. Min rumpa är: Något bredare nu för tiden
11. Mina ben är: Egendomligt starka och stabil
12. Mina fötter är: Avslutningen på mina ben


¤¤¤¤¤¤¤

Ha det gott!




Kommentarer

  1. starka ben är väldigt bra att ha. jag har hört ett flertal mor- och farmödrar vars barnbarn gillar deras gäddhäng!

    SvaraRadera
  2. Trodde det bara var mina som älskade gäddhäng! Då är dom inte så konstiga då! 😜

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Så himla bra du är att göra selfies i textformat. Helt underbar läsning som bjöd på många skratt. Älskar din humor och självdistansen till dig själv:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så kul att få bjuda på många skratt! Det behöver vi!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ett gott skratt! Jag förstår att vi ser ganska lika ut du och jag. Kram

      Radera
    2. Är nog många i vår ålder som kroppsmässigt påminner om varandra. Ganska snygga med andra ord! 😉 Kram!

      Radera
  5. Du är rolig du! Man får sig ett gott skratt men också igenkänning. Jag kommer ihåg när jag fönade håret o stod där med hårtork o hårborste i händerna o mitt barnbarn kom förbi o petade på gäddhänget o sa Flaff, flaff. Vi skrattar fortfarande åt det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du Ingegerd! Det flaffar både här och där nu för tiden! Förr var vi ju både unga och vackra. Numera är vi bara vackra! 😷 (dold skönhet)

      Radera
  6. Tack för en selfie med humor - och självinsikt, får man anta ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr har jag nog gett en ganska bra bild av nuläget! Men jag är glad ändå jag!

      Radera
  7. Nu tittar jag in ,-) På något sätt har jag trott att en annan person är du. Så har missat att svara här. Hur nu det gick till ?!?!
    Bra svar med blandning av humor ,-))
    En stark kropp är den bästa kroppen ,-))
    Ha det jättefint
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen in! Och en stark kropp inbillar jag mig att jag har, tills jag inte orkar något. Då är munnen inte längre öppen för en sång! 🤭

      Radera
  8. Sitter här och nynnar till din vackra kropps-vers! För det blev ju en riktigt fin dikt av det hela, bravo! Men du, kan man ha både rufsiga och glesa ögonbryn?? Glad att fötterna är avslutningen av benen hur skulle det annars se ut. Veckans roligaste bidrag, tack !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra Paula, då är jag textförfattare och du gör melodin! Mello nästa!
      De glesa strån som finns ligger inte fint efter huden, utan spretar åt alla håll. Och vad gör man då. Har försökt med hårgelé, men det blev inge bra!
      Var så god! Kram!

      Radera
  9. Fiffiga och raka svar med mycket humor, glädje och självdistans. Och detta att ha en stark kropp är värt så mycket. Den behöver vi.
    Ha det fint och hoppas vårsolen skiner på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag skiner den på mig, och förhoppningsvis även på dig!

      Radera
  10. Tack för din härliga och humoristiska selfie! Sitter här med ett stort leende!
    Önskar dig en fin torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livet blir lättare om man skrattar och ler! Ha det bra!

      Radera
  11. Härliga svar i din selfie! Å visst blir livet lättare om man är glad och kan sjunga en sång!
    Kram till dej !

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30