Ock, ock. ock.....

Efter fredagens tandläkarbesök hade jag en rent ut sagt förskräcklig helg! Tandvärk!! Finns det något värre? Trodde först att det var just när bedövningen gick ur som det värkte, men så var inte fallet! Många alvedon blev det, och lite sömn. I måndags morse slängde jag mig på telefonen och fick komma på en akuttid till tandläkaren. Tanden borrades upp på nytt, och ytterligare rensning vidtog. Tandinfektion konstaterades och penicillin skrevs ut. I natt sov jag som en stock, efter intag av alvedon OCH ipren, enligt rekommendation. Idag känns det riktigt bra, så nu ska jag hämta Emma på skolan, och le mitt mest intagande leende mot mitt barnbarn.

Kommentarer

  1. Det var ett härligt leende. Jag gissar att den figuren inte har tandvärk.

    SvaraRadera
  2. Hästar ser verkligen glada ut!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att tandvärken inte kommer tillbaka!
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Tack Ingrid! Ha det bra du också!

    SvaraRadera
  5. Åh nej! Fy för tandvärk! Att du stod ut under helgen o inte fick akuthjälp då.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30