På resa igen

Ja, jag är på resa igen, fast nu bara på papperet. Som jag skrivit tidigare här så reser jag noggrant! Först planerar jag (gärna tillsammans med reskamrat/er), sedan reser jag och slutligen bearbetar jag, skriver ner mina upplevelser med bilder och allt. Resan till Taiwan är uppe i nittiotre (93) sidor nu, med bilder och skrift. Men det är bara några dagar som återstår att dokumentera. Och det är så himla kul både att uppleva resan på lite avstånd och att välja och
vraka vilka bilder jag ska ta med. Och det sista steget är att visa det färdiga resultatet för dem jag rest med. Det brukar vara minst lika roligt! 

Men det värsta är att jag blir helt uppslukad av det jag håller på med. Det hör väl till min personlighet. Jag glömmer nästan bort att äta, vilket ju inte skulle skada! 😏 Som tur är väcks jag till liv av vännen Selma, som skriker uppfordrande utanför min dörr!

Men ska sanningen fram så känner jag mig riktigt duktig den här veckan. Då jag både har varit förkyld och haft muninfektion så har jag skyllt på det för att slippa gå på gymmet. Men den här veckan har jag faktiskt tagit mig själv i kragen, och det har inte varit lätt eftersom jag har så´n värk i mina axlar. Så både måndag och torsdag har jag tagit mig dit och känt mig SÅÅ duktig efteråt. 

Men i kväll, hör ni, ska det bara slappas med ost, druvor och lite Skavlan. Jag ska bara...………..




Kommentarer

  1. Åh, den där Taiwan-boken skulle jag vilja läsa o se de fina bilderna i! Du är inte duktig bara den här veckan. Du är duktig alla veckor, vare sig du tränar eller inte. Hoppas att du tar en promenad emellanåt och slänger med armarna, det brukar vara bra för axlarna. Eller vill de inte röra sig så mycket kanske 😕. Njut nu framför TV:n av ost, kex och vin. Salvador Sabral ska väl vara med ikväll. Jag kan tyvärr inte se programmet då jag inte är i Sverige men jag minns fortfarande hans vinnande bidrag vilket jag tyckte var annorlunda än de övriga och mycket bra. Det var det inte alla som tyckte 😜 Fel låt vann, du vet. Ha en fin helg duktiga Kina!

    SvaraRadera
  2. Tack du Ingegerd! Du får väl säga till när du är i Stockholm, så får du se min Taiwan-bok. Tyvärr så slänger jag allt för sällan med armarna. Och det är ju inte lätt när man har ett vinglas i handen heller! :D Salvador Sabral var en mysig kille. Han berättade att han fått ett nytt hjärta. Han var i Sverige för att lära sig svenska!!! Ha en fin helg du också! Kram!

    SvaraRadera
  3. Så noggrann du är. Det måste vara kul när det hela är klart och ni kan minnas tillbaka på resan. Så flitig du är som baris på gymmet. jag hoppade över det och gick direkt på vinet. Ha en fin och solig söndag.

    SvaraRadera
  4. När det gäller så´na här saker så är jag faktiskt noggrann. Annars är det lite si och så med det. Eftersom jag öppnade en vinflaska i fredags, så var jag ju tvungen att ta ett glas igår också. Men det är svårt att tömma en flaska själv, så jag får nog hälla ut resterna om någon vecka!! Ha det bra Gunnel!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30