Vad tiden går!

I går var det min födelsedag! Sjuttiofyra år! Jag suger lite på ordet, sjuttiofyra. Hmmm, vad mycket det låter! Jag tror jag vänder på det, för inuti känner jag mig mer som en fyrtiosjuåring med ovanligt mycket klokskap för den åldern.

Jag hade avsagt mig alla former av presenter, förutom i form av personliga besök. De som kom hade ju faktiskt kunnat få ta med sig en eller ett par saker ur skåp och lådor i stället. Men jag sa inte det! Alla är ju inte för second-hand.😄

En god vän till min son, Urban, fyllde 50 år några dagar innan min 47-årsdag! Så hans födelse-dagsfest var anledningen till att mina barnbarn skulle övernatta hos mig. Tack för det! Ja, jag var också bjuden på kalaset, men jag föredrog att umgås med mina barnbarn. Jag tycker nämligen att det är lite jobbigt att äta ute på restaurang. Det beror på att jag har hörapparater, och allt bestick- och glasslammer blir så oerhört högt. Det blir också svårt att höra vad folk säger i den miljön. Så jag och barnen gjorde pizza och sedan åt vi godis och chips.

Hur som helst, när min son och sonhustru kom för att fira min födelsedag hade de med sig en present från Urban. Han är väldigt sportintresserad, och i hockey håller han på Björklöven i alla lägen. Då brukar jag, som f.d. Öviksbo, häckla honom och skrika: Heja MooooDoooo! Nu hade han köpt nedanstående present till mig! Fin eller hur!?


Kommentarer

  1. Ja, vilken fin present du fick! Så omtänksamt av honom. Det har ju snarare kunnat bli en Björklöventröja....och när skulle du använda den?😜 Grattis i efterskott! Tänk, om några år fyller du 50! men det är då det...njut nu av att vara 47. Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott! Vi är jämngamla...jag fyller också 74eller 47 i augusti. Nog känner jag igen det där att hjärnan och kroppen inte är riktigt överens om vilken ålder det är som gäller. Kram

    SvaraRadera
  3. Tack flickor! Nej, det hade han aldrig vågat ge mig!! Sanningen är att tröjan var ett nummer för liten, (tack till Ubbe som trodde att jag var mindre) så det får väl bli en sov/städtröja. Kram på er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30