Skräpdag.....

Jag begriper inte hur det kan bli så mycket skräp!! I mitt hushåll är det ju bara jag, och ändå åker jag till återbruket en gång i veckan. Många varor är förpackade i flera lager förstås, så det blir både kartong och plast. Sen har jag inte så mycket plats inomhus för sopförvarning, så då blir det till att böka sig in till stan och återbruket. Det är otroligt bra att det finns ställen där folk kan slänga sina sopor, men för många äldre som inte kör bil måste det vara besvärligt. Då gäller det 
att vara alert och inte beroende av vare sig käpp eller rollator. Men jag har sett en del kvinnor som kommer dragandes med sina "dramaten"-väskor med skräp i. Det är tufft gjort tycker jag!


Annars har jag varit otroligt alert idag. Förutom återbruket så var jag in på apoteket och hämtade en medicin som inte fanns tillgänglig igår. Det är också märkligt, och händer inte sällan, att de inte har det man ska ha på apoteket. De hade en dyrare variant, men då den kostade nästan 300:- mer, så fick dom beställa hem det jag skulle ha. 

Sedan var jag in till min "gamla" frissa och beställde en tid för klippning. Jag har inte varit där på säkert tre år. Ansåg mig inte ha råd med 500:- var 7-8:onde vecka, vilket är nödvändigt om man har en frisyr. Så under senare år har min granne kapat mitt hår rakt av bara, också har jag dragit ihop en tofs bak i nacken. Inte snyggt, men billigt! Nu kände jag att jag ville bli vacker som en dag, vilket jag aldrig varit tidigare, så det blir ett frisörbesök framöver. Känner att jag är värd det!

Därefter gick jag och fikade med mig själv. Det var såååå trevligt! Det blev en räksallad och sen en Budapest-bakelse och Café Latte! Nu hade jag hämtat nya krafter, så jag slängde mig in bilen och åkte till Blomsterlandet för att köpa planteringsjord och blommor till mina krukor och lådor. Såja, nu är det gjort, och jag vet vad jag ska syssla med ett par dagar framöver. Det känns bra! Nu är det bara vinden och uteförrådet som tär på mitt dåliga samvete. Men just nu är det dags för sängen. Sov gott!

Kommentarer

  1. Tänk att jag kan fundera ibland om inte skräp växer till sig av sig självt så mycket som det kan bli av ingenting. :)
    Jag drar mig också väldigt länge för att gå till frisören då det är en tråkig utgift, men visst kan det vara så värt de där hundralapparna bara för att få känna sig fin!

    SvaraRadera
  2. Ibland tror jag att det är grannen som smyger in med sitt skräp i min hall. Ang. frisörbesöket, så får vi väl se om det var värt pengarna. Men det blir ju i alla fall en förändring, och det är kul!

    SvaraRadera
  3. Vi bor i hus på landet så vi kan samla skräp! ...och i uthusen sen, det ska vi inte tala om...
    Jag har kort hår så jag måste till frissan ganska ofta, kul är det inte när man ska betala. Hoppas du blir nöjd!

    SvaraRadera
  4. Beskrivande bild av en vanlig dag med funderingar och "nöjen".

    SvaraRadera
  5. Jag bor också på landet. Men som tur är så hyr jag en lägenhet, annars skulle jag väl ha alla bodar fulla med skräp! Jag känner latmasken inom mig. Visst är det mycket man hinner fundera på i vardagen, och det är så skönt att ha den tiden. Tidigare swishade tiden bara förbi. Älskar verkligen att ta det lugnt och bara "lulla" omkring!

    SvaraRadera
  6. Vi har två tunnor där vi kan sortera lite olika skräp, så det blir inte så många rundor till åderbruket för oss. Det händer bara när det blir större saker som jag inte kan trycka ner i tunnan. Kram

    SvaraRadera
  7. Återbruket ska det naturligtvis vara.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30