Veckor som går....

Nu har ännu en vecka förflutit! Hinner inte med! Jag både älskar och hatar våren. Det är så underbart när allt börjar knoppas och slå ut. Och färgerna! Efter allt svart/vitt så gör färgerna entré igen!  Naturen har verkligen växtvärk den här tiden. Men så är det det här med pollen!! 

Jag nyser och hostar och näsan rinner, men det allra värsta är tröttheten. Äter antibiotika som tar bort de värsta symtomen, men tyvärr inte tröttheten. Dessutom får jag, konstigt nog, ondare i mina leder på våren, och blir dessutom väldigt låg, rent mentalt. Trots detta är våren en fin tid!? 😭


Igår var jag inne på elisamatildas blogg och hon hade  något som hette Veckans fem en fredag. Visserligen är det inte fredag idag, men jag tyckte att det var en kul idé, så jag svarar på den idag i alla fall. Det är ju bara på min sida, och här gör jag som jag vill!

Veckans fem en fredag: Fritidsgöra

1. Nämn ett par böcker på din läsa-lista
Har en lång läselista som hänger på min anslagstavla. På den skriver jag upp böcker så fort jag tycker att någon verkar intressant. Två som står högt upp nu är: Sirliga gentlemän sökes av Karin Bruhn Holmqvist, och När du vänder dig om av Pernilla Ericsson.

2. Vad har du för höjdpunkter på att göra-listan i helgen?
Hade tänkt att jag skulle sätta blommor i mina krukor på baksidan av huset. Tyvärr måsta jag vänta tills jag blir mer stadd i kassan (på måndag).

3. Vilken film ser du mest fram emot att se?   
Tyvärr går jag väldigt, väldigt sällan på bio. Ofta när det kommer nya filmer så tänker jag, att den där måste jag se. Men sen blir det inte mer. Jag gillar annars filmer som slutar bra! Eller någon form av biografier. Skulle gärna se Unga Astrid t.ex. eller filmen om Ted Gärdestads liv.

4. Finns det något som du skulle ha gjort i veckan, men som får vänta till nästa?
Det får bli det här med blommorna då. Till saken hör att jag bor på en gård där alla, gamla som unga är väldigt alerta. De sår och planterar och klipper och krattar, alla tillsammans. Själv är jag den där typen som hellre lägger mig i hängmattan och filosoferar över livet! Det ger mig lite dåligt samvete, trots att jag vet att jag inte behöver ha det!

5. Har du ett ofärdigt projekt liggandes som du inte har rört under senaste året?
Jaa, tyvärr! Har under ett antal år sagt att jag ska börja död-städa i uteförrådet och uppe på vinden. Vinden började jag med för några månader sen, men glöden avtog, så nu har det legat i stiltje igen. Och uteförrådet har jag inte närmat mig en gång. Men det måste ju göras när det är sommar, så vi får väl se!

Egentligen så är jag ju inte lat, men jag gillar att ta dagen som den kommer. Det är också så att när jag väl sätter igång då brukar det gå med en otrolig fart. Ja, då blir jag nästan manisk! Så jag hoppas på en manisk period här framöver! 😁



men tills dess.....!!💤

Ha en trevlig helg allihopa!




   



Kommentarer

  1. Underbart att ta da'n som den kommer, vi verkar vara lite lika, inte bara sjusovarlika! Jag gör likadant även om jag planerar vad som ska göras i veckan men vädret kan ju ställa till det och komma på att det ska regna...då tar jag boken eller knyppeldynan, hihi!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt inställning till livet. Det som går att skjuta upp utan att världen går under kan inte vara så viktigt. Sen tror jag faktiskt man behöver ligga i hängmattan och planera allt man ska göra in i minsta detalj. Det blir mycket bättre då än som när man bara börjar på så där helt ostrukturerat. Simma lugnt!

    SvaraRadera
  3. Ja men visst är det härligt det här hör ni! Att vi på äldre da´r får ta livet i precis den takt vi själv vill! Tänk så många "ungdomar" som skulle behöva lite mer av det, men även många äldre. Men nu gungar vi vidare i våra hängmattor flickor och bara njuter. Var rädda om er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30