Munken,

som haft semester hos mig en vecka (det är barnbarnets hamster som heter så) åkte hem i går. Katten Selma, som jag berättat om tidigare, fick därför komma in till mig idag. Hon kom in en av de första dagarna som jag var hamstervakt, men hon smög runt hamsterburen som på språng, så jag tänkte att den lilla stackarn i buren blir väl vettskrämd om han tittar ut! Så det har blivit tji makrill (och tji hamster) för Selma i några dagar!

Förra veckan läste jag en bok som heter "Så länge vi lever", av Peter Strang. Han är cancerläkare och med utgångspunkt från olika vardagshändelser skriver han om de stora livsfrågorna: livets korthet, meningskällor, glädjen, vänskapen och kärleken.

Så fick jag se att han även skrivit en roman "I skuggan av sommaren", så jag lånade den också. Den är skriven utifrån samma teman. Jag började läsa den igår, och halv ett i natt satt jag fortfarande och läste. Jag sparade de sista 30 sidorna (av 366) till idag, men det var svårt att släppa den. En sådan fin bok om livet, både hoppfull, sorgesam och  jaa helt enkelt underbar läsning! Läs den!


Kommentarer

  1. Underbarat med sådana böcker! Inte så länge sedan jag hade en sådan i min hand. Trots det minns jag inte vilken bok det var!

    Tack för boktips!

    SvaraRadera
  2. Verkligen underbart! Och böcker som man går och tänker på långt efteråt! Det är härligt!

    SvaraRadera
  3. Känns som det är ett bra boktips. Ska lägga det på minnet.

    SvaraRadera
  4. Den boken ska jag komma ihåg. Tack för tips!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja den är verkligen läsvärd.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30