Fem en fredag, v 33:

Vanesak   (elisamatilda.se)

1. Vilket Snacks har du svårt att äta i lagom mängd?
Allt! Ja det är faktiskt så, och det är ett dilemma för mig. Har jag något hemma,
och det må vara glass, godis, chips, fikabröd, så äter jag upp det! Och jag menar
inte att jag tar en bit då och då, utan jag vräker i mig.
Ett år köpte jag hem påskgodis som jag skulle fylla barnbarnens påskägg med.
De hade extrapris på Coop, så det inhandlades någon vecka innan påsk. Men det
blev inge billigare, för när äggen skulle fyllas var jag tvungen att gå och köpa nytt!
Skratta inte! Det är jättejobbigt! Ibland inbillar jag mig att jag är sockerberoende!?

2. Vilken verbal (o)vana vill du bli av med?
Kan inte komma på någon direkt. Det är nog mest andra som märker av det i så
fall. Men när jag skriver, så börjar jag ofta meningarna med jo, ja eller nej, och ofta
skriver jag väldigt långa meningar. Jag är lite av en "ordbajsare" när jag skriver,
och det kanske jag är när jag pratar också! 😲

3. Vad finns, efter lite ansträngning, inte längre i ditt liv?
Människor som bara tömmer mig på energi, och inte ger något tillbaka, har jag tagit
bort ur mitt liv. Cigaretterna också, men det var 25 år sedan.

4. Vilket ställe går du till för att du alltid har gjort det?
Det enda ställe jag kan komma på är Coop, men det är mest för att det ligger på vägen
hem.
Frissan också. Har inte klippt mig på många år, men för någon månad sedan tyckte
jag att det var dags igen. Och naturligtvis ringde jag till min "gamla" frissa. Nu blev det
ett misstag, så hon var inte där när jag kom utan det blev en annan som klippte mig.
Tycke först att det blev jättefint, men efter första tvätten upptäckte jag hur ojämnt och
dåligt klippt det var! Blir allt min frissa nästa gång!

5. Vad är något du hoppas fortsätter för alltid?
Jag hoppas att det alltid kommer att finnas människor som bryr sig om varandra. Människor
som törs röra vid varandra och som törs säga att dom älskar och tycker om varandra. Kärlek
och beröring är så oerhört viktigt, ja faktiskt det viktigaste i livet!



Kommentarer

  1. Jaha, så var det dags igen... Jag får tänka till och skriva ihop något!

    Godis, där är vi lika! Finns nog fler likheter.... Frissan, det är en fördel om man håller sig till samma. Den vet ju hur du vill ha det - och vet också det du inte trivs i när det gäller frisyr.

    SvaraRadera
  2. Äntligen en systersjäl med lika dålig karaktär som jag, tack för det! Kände mig rätt ensam bland alla duktiga tjejer...
    Ordbajsare är jag också, väldigt vad jag känner igen mig här, ziggen lade jag på hyllan för 9 år sedan, en bedrift. Ja låt oss hoppas att kärleken alltid segrar!

    SvaraRadera
  3. Ja nu flickor! Alla har vi våra fel och brister, men jag tror vi duger precis som vi är. Godis är gott!! (Fast min mage tycker egentligen INTE det!) <3

    SvaraRadera
  4. Jag är också en godisgris av stora mått, tyvärr. Jag vet att jag använder ju väldigt ofta, men jag försöker plocka bort så många som möjligt när jag läser genom mina inlägg innan jag publicerar dem. Något speciellt ställe som jag ofta går till kan jag inte komma på. Sista vanesaken håller jag helt med dig om. Kram

    SvaraRadera
  5. Samma här när det gäller ju. Jag kom på nu, att när var yngre gick jag alltid till en speciell kyrkogård, när jag var arg eller ledsen. Satt där på en bänk om det var sommar, eller försökte gräva fram min systers gravsten om det var vinter. Det gav mig frid på något vis. Och det var under många år. Nu tänder jag ljus i alla kyrkor, vartän jag kommer! Jag är nog lite anners! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30