Fem en fredag v 35: Hopp

Den här veckan tycker elisamatilda.se att vi ska fundera över Hopp,
så då gör vi det!

1. Vad behöver du göra dig fri från?
Det är så mycket jag behöver göra mig fri från! Alla onödiga prylar
som bara ligger och skräpar. Alla kläder som inte längre passar. Alla 
gamla böcker, lästa och ej befunna värda att läsa en gång till. Vet inte
om jag lever på ett hopp att någon annan än jag ska ta itu med detta?!

2. Vad är det högsta du har hoppat från?
Jag var bäst i klassen av tjejerna att hoppa höjd när jag gick i skolan.
Men då hoppade man ju inte från utan upp.... och ner! 

3. Vad återhämtar du dig från?
Allt jag gör nu för tiden behöver jag lite återhämtning från. Lite åter-
hämtning och reflexion? 

4. När hoppade du senast i någon typ av vatten?
Jag har aldrig, och kommer aldrig, att hoppa i någon typ av vatten. 
Skulle i så fall vara att jag hoppar runt i duschen för att skaka av mig
vattnet, men det räknas nog inte. Vid eventuella bad kliver jag försiktigt 
ner i vattnet, efter att en längre stund ha stått och doppat tårna och ojat
mig. 

5. Vad för slags säng sover du på?
Jag sover i en 105 centimeter bred säng från Kungsängen. Köpte den dyrt 
för många år sedan, men det har jag aldrig ångrat. Har dock höjt den i 
huvudändan genom att palla upp den med några tjocka gamla böcker! Om
jag tar en powernap på dagtid så lägger jag mig i min alkovsäng i matrum-
met.



Kommentarer

  1. Jag har aldrig heller hoppat vatten förutom i vattenpölar.Min säng är också från Kungssängen. Den är värd varenda krona. Kram

    SvaraRadera
  2. Ett bra tips för att bli av med överskott, skänk till vuxna barn och flytta ofta ofta, till slut märker man att det man inte ens packat upp mellan flyttarna verkligen inte behövs längre! Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Jaaa Gunnel! Vattenpölarna glömde jag ju! Paula, det värsta är att de vuxna barnen inte vill ha ens gamla skit. Men det är kanske dags att flytta, för nu har jag bott på samma ställe i 18 år! Kram till er båda och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Så mysigt det ser ut med en alkovsäng, häruppe hos oss kallas inbyggda sängar stansäng.

    SvaraRadera
  5. Den är också så skön att sova i, och ett ställe för de små gästerna att mysa på! Stansäng, det ska jag komma ihåg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt med alkovsäng! Det skulle jag vilja ha också. Såg en sån när jag för många år sedan besökte Tre bäckar i Västergötland. Hon som hade ateljén sov i en alkovsäng.
      Kram och ha en fin helg 💖

      Radera
  6. Det är också bra när man har gäster i flera dagar. Då drar man bara för draperierna på dagtid så slipper man lägga på överkast m.m. Kram!

    SvaraRadera
  7. Hopp kan vara så mycket ... det är ju det sista som dör, sägs det!

    SvaraRadera
  8. Absolut, och tur är väl det!

    SvaraRadera
  9. Detsamma till dig Gunnel! Kram!

    SvaraRadera
  10. Ja, både att höja sänggaveln med och att göra lampskärmar av. Det såg jag på TV. Och så kan man ju läsa dom förstår! :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30