Fem en fredag v.32: Trötthet

elisamatilda.se frågar:

1. Vilket knep tar du till för att bli pigg?
Jag lägger mig en stund. Det finns inget skönare än att "sova" på dagen!


2. Skulle du behöva semester efter semestern?
Absolut inte eftersom jag har ständig semester. När jag arbetade började jag
ofta semestern med en veckas fjällvandring. Det var ett underbart sätt att komma
ner i varv.

3. När senaste kunde du inte sova?
Har väldigt lätt för att somna, förutom första natten då jag sover borta.
Och det gjorde jag i fredags.


4. Vad är du trött på att höra?
Är innerligt trött på att höra skvalmusik överallt. Eftersom jag har hörapparater
så är det oerhört tröttande att höra den här, ofta ganska höga musiken, i affärer,
restauranger och på andra offentliga ställen. Ska man dessutom prata med någon,
som man ju gärna vill när man är ute och äter tillsammans t.ex., ja då är det nästan
omöjligt att höra vad den andra säger!  


5. Vad kan behöva en uppfräschning i ditt liv?
Jag!











Kommentarer

  1. Blev lite inspirerad av frågorna. :)
    1. Liten blund-stund. Eller liten promenad.
    2. Nej, är en lat pensionär.
    3. Tyvärr flera ggr/vecka.
    4. Politiker/makthavare som säger: Detta är helt oacceptabelt! (Men som inte gör något åt det oacceptabla.)
    5. Hela jag! Och vissa delar av hemmet.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det låter så skönt att vara pensionär och kunna ta en tupplur när tröttheten övermannar en. Jag hoppas jag får gå i pension innan jag blir sjuk och inte kan njuta av den tiden. Jag det gott!

    SvaraRadera
  3. Ja men det är så skönt Helén! Men din tid kommer också, och det går fortare och fortare!! Ta´t mé ro!

    SvaraRadera
  4. haha, ja uppfräscning av oss själva behövs nog litet då och då. Vi sover ungefär lika bra, jag ett snäpp bättre. Jag sover bra även på bortaplan!

    Nu säger jag godnatt! Snart en ny dag...

    SvaraRadera
  5. Och jag säger god morgon! Den nya dagen är här. :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30