Fem en fredag v. 36:

Media, vill elisamatilda.se att vi tänker runt denna vecka, så då gör vi väl det!

1. Vilken typ av media betalar du för?
Ingen! Nu för tiden betalar man ju inte ens TV-licens annat än genom skattsedeln.
Det är jättebra!

2. När läste du senast en fysisk dagstidning.
I lördags läste jag vår lokaltidning. Grannen lägger den i min postlåda fem dagar i
veckan! Jaa, en sådan granne har jag!

3. Hur mycket av ditt TV-tittande sker enl TV-tablån, mot för streamade via 
playtjänster?
Köper alltid TV-tidningen och där går jag in och kollar vilka program jag vill se
under veckan. Halv åtta nyheterna blir det alltid. Har bara basutbudet. Det räcker
bra då jag inte är någon stor TV-tittare. Någon enstaka gång går jag in på SVT.se
eller TV4-play om det är något jag missat som jag gärna vill se. Men DET är inte
ofta!

Har förresten en gammal tjock-TV som jag ärvt efter min mamma. Mamma dog
1990, och då hade hon säkert haft sin TV i kanske 10 år. Den har fungerat perfekt
fram till för några veckor sedan. Nu stänger den av sig själv både nu och då under
programmets gång. Blir nog tvungen att köpa en ny nu, vilket jag vill eller ej! ;D

4. Vad har varit en stor lokalnyhet den senaste veckan där du bor?
Att vårt sjukhus ska ta över många av de operationer som hittills gjorts i Uppsala.

5. Vad senast ångrar du att du klickade in dig på?
Jag klickar aldrig in mig på en massa skvaller eller sånt, jag blir bara arg när rubriken
säger en sak och när man klickat in så handlar det om något helt annat.


Ja, det var det! Och jag känner mig så urbota tråkig och känner att jag helt tappat
lusten att blogga, så det får bli de här inläggen, tills lusten återkommer. Tack för mig!

Kommentarer

  1. Det är väl utmärkt att ha ett tema att blogga om. Så gör jag ofta när fantasin tryter. Jag tittar inte heller så mycket på TV. Ibland har jag tänkt att det är ett program jag vill se, men sen efter ett tag har jag glömt bort tiden....och det fungerar lika bra det. Kul att få ett livstecken från dig här inne. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju jättebra att du klarat dig med en äldre tv såpass länge, men du kommer nog att märka skillnad på bildkvaliteten när du har en ny. Urbota tråkigt eller ej så har vi alla våra dippar vad gäller blogglust, så gör istället sånt du mår bra av så länge. Hälsar finnkäringen

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30