En vild helg!

Ja, vild och vild. Det är nog lite att överdriva. Kanske mer en aktiv och rolig helg. Det var nämligen så, att min ena syster fyllde 80 år lördagen den 5/10. Min syster, 80 år! Det är helt otroligt. Vad tiden rinner iväg. Till skillnad mot mig, så tycker hon att det är så kul att bli firad. Därför ordnade vi en överraskningsdag för henne. Och överraskad blev hon!

Hon bor i norduppland, men hennes sambos dotter bor strax utanför Stockholm, så vi beslöt att där skulle festen börja. Sambons son med familj "kidnappade" Karin och Kenta, och det enda de berättade var att de skulle till Pernilla (som var samordnare och koordinator för det hela).

När de kom till Pernilla så var även jag och syrrans son där, till Karins förvåning. Vi åt en god lunch innan vi åkte in till Stockholm och Haymarket hotell vid Hötorget. Där var vi alla inbokade och det bestämdes att vi skulle träffas i baren en viss tid. Och då sällade sig syrrans dotter med man, och min son med hustru till skaran. Vi var inalles 15 personer. Tårar av glädje och överraskning rann nerför kinderna på min älskade syster!


Sedan åkte vi ut till Villa Godthem på Djurgården och åt en trerätters middag, som var superbt tilllagad, och med en otroligt serviceinriktad personal. De kom till och med in med tomtebloss i händerna och sjöng "Ja må hon leva" för Karin! Helt otroligt! Efter middagen blev det Cirkus och Häxorna i Eastwick med Peter Jöback. Fart och fläkt (men ingenting som jag skulle rekommendera)!  Efter föreställningen återvände vi till hotellet, och avslutade kvällen i deras bar.




















Vi avslutade kvällen i hotellets bar, men det var be-
tydligt fler människor där än på denna bild

Skål och god natt!

Morgonen därpå åt vi en god frukost som varade i timmar. Det är så himla kul att träffa allihopa. Det blir inte så ofta. Så vi skildes åt med orden "Det här skulle vi göra oftare!"

Men för mig och min lilla familj var inte dagen slut med det! Vi åkte hem och hämtade barnen, som sovit hos vänner, och sedan åkte vi på 50-års kalas med middag på Gula Stallet i Målhammar, mellan Enköping och Västerås. Och även det var en trevlig tillställning! 


Gula stallet riktar in sig på svenskt, närproducerat och gärna ekologisk odlat. Deras specialiteter är tillagade av deras eget lammkött. Det var verkligen många goda och annorlunda rätter, med mycket grönt. 

Men gissa om jag var helt slut i rutan vid dagens slut. Jag somnade ovaggad vill jag lova. En mycket trevlig och givande helg har det varit!


Kommentarer

  1. Innehållsrik helg med många intryck och mycket känslor. Inte undra på att du somnade ovaggad. Det är ju det allra bästa sättet att avsluta en härlig dag — och helg. John Blund ska infinna sig omedelbums.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Jag somnade som en klubbad oxe! Ha det gott du också!

    SvaraRadera
  3. En festlig helg med andra ord. Jag är nog ganska lik din syster för jag gillar att fira. Förstår att hon blev överraskad. Ha det bra.

    SvaraRadera
  4. Hon ringde idag och hon var så glad och nöjd. Då känns det kul! Sköt om dig!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst är det märkligt hur tiden rinner iväg. Eller... det är ju inte alls märkligt egentligen. Ibland funderar jag på det.

    SvaraRadera
  6. Jag skrev nyss en kommentar här. Vet inte om den gick igenom eller vart den tog vägen.

    Vilket underbart firande av din syster till glädje för såväl henne som för er andra. För det är förstås trevligt för så många fler än själva festföremålet!

    Jag blev glad av att läsa dina rader!

    SvaraRadera
  7. Ja tiden går så ofantligt fort, men det är bara att hänga med. Och har man så här trevliga saker att se fram emot då och då så är det bra härligt att leva! :D

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30