Fem en fredag v.45: Jeopardy!

Ojojoj ojoj, det här var knepigt elisamatilda.se! Jag har aldrig i mitt liv sett på Jeopardy. Vet inte riktigt hur det går till. Vad jag förstår så är svaret givet, och jag ska ställa frågan?!

1. Det får mig att vilja ligga på soffan hela dagen?
Vad är hypokondri (inbillningssjuka)?

2. Något som gör att pulsen ökar lite mer än vanligt.
Vad är förälskelse?

3. Det jag ser mest fram emot under november.
Vad händer nästa lördag? (Nu blev ni nyfikna va!)

4. Det är något jag går förbi varje dag.
Vad är fönstret mot världen?

5. Utan den klarar jag mig inte i köket.
Vad är kaffebryggare?

Mer än så här blev det inte! Det här var inte lätt! Svårt att tänka så bakvänt.
Ha en  trevlig helg!










Kommentarer

  1. Lite förvillande att behöva tänka bakvänt...svårt nog att kunna tänka "framvänt". Trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Visst är det knepigt att tänka åt fel håll! Helgen gick fort. Hoppas du haft det bra.

    SvaraRadera
  3. Trodde verkligen de flesta i alla fall sett något av Jeopardy. :) Och ja, de flesta är ju inte alla. Du lyckades i alla fall mycket bra med frågorna. :D
    Och ja, jag blev självklart nyfiken på lördagsaktiviteten.

    SvaraRadera
  4. Det har nog de flesta gjort också! Men inte jag. Lördagsaktiviteten är avklarad: Stort 50-årskalas för min enfödde son! Det var såååå kul!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30