Adventskalender

Nu känner jag att jag måste korrigera vad jag skrev igår! Om adventskalendrar. Idag kom min granne och tillika hyresvärd och knackade på. Hon överlämnade en Kaffe-adventskalender och önskade mig en trevlig advent. Jaa, det är sant! Jag har grannar som inte är av denna världen! Och dessutom är det hon som fyller år idag! (Jo, jag hade köpt en liten present, som jag överlämnade samtidigt.)

Kalendern innehåller 24 små påsar med vardera innehåll till 3 koppar kaffe. På varje påse står det en liten innehållsförteckning. Dagens påse innehöll en sort som döpts till BÖN APPÉTIT: "Första advent OCH första december är här, som vi har längtat! Detta kaffe har en karaktär som sticker ut från mängden med sin härliga mustighet och toner av citrus. Bönorna kommer från Brasilien, Colombia och Indonesien vilket ger fyllighet och kraftig kropp. Bön Appétit går hand i hand med mjölk men står också stadigt på egna ben. Ett riktigt bra kaffe att kicka igång kalendern med, tycker vi. Hoppas du är peppad! Det kan du räkna med att vi är." Det var riktigt gott!


Jag HAR också kravlat mig upp på vinden efter adventsljusstakar o.dyl, men dom har jag inte satt upp ännu. Däremot har jag tänt stjärnorna i mitt vardagsrumsfönster. Dom sitter där hela året, men tänds enbart från 1:a advent och fram tills julen dansas ut, vilket brukar bli ganska sent (slutet av januari) för min del! Nu ska jag pynta vidare! Ha det gott!


Kommentarer

  1. En kaffekalender ska jag önska mig till nästa år. Jag visste inte ens att det fanns en sådan. Trevlig adventskväll.

    SvaraRadera
  2. Men vilken trevlig granne du har! Kaffekalender, något att önska till nästa år.
    Jag trodde jag köpte nya adventsstakar i fjol men jag hittar inga! En av de gamla, gamla hade gått sönder och gick inte att laga. Så det kan bli!
    Hoppas du haft en fin adventshelg!

    SvaraRadera
  3. Dagens "lucka" heter PEPPARKAKA då det är smaksatt med pepparkakskryddor. Ska smaka det när jag kommer hem från min cirkel! Hoppas helgen förflutit lugnt för er!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30