Da´n före da´n.......

I morgon är det Julafton och förberedelserna inför dagen pågår för många i dagarna tre, om inte mer. Som pensionär kan man ta det väldigt lugnt. Det har i alla fall jag gjort. 

Igår var min lilla familj här, som brukligt är, och klädde min julgran. Den blev fin! Resultatet har varierat under årens lopp, men alla har haft sin charm. För ett antal år sedan hängde alla julgransprydnader på samma höjd. Längst ner och på framsidan. Det var så himla gulligt, och barnen var så lyckliga, så det fick hänga så. Nu är de desto noggrannare, men fortfarande entusiastiska.



För ett antal år sedan hängdes allt upp i lagom
höjd, och då blev resultatet som nedan. Jag bara älskar det!


Idag har jag lagt in sill och gjort Janssons Frestelse till morgondagens Julbord. Det är det som brukar falla på min lott. Janssons är också det jag tycker är allra godast på julbordet, och även sill. Så nu är det bara att fylla på mer grädde och värma frestelsen! Jag tror att tomten kommer i morgon! 😁👏



Kommentarer

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig en God Jul, skriver en som inte firar så mycket. Ingen julgran, litet julbord, Jansson förstås, sill, köttbullar... Lugnt och skönt, med andra ord. Som tur är kan man fira som man vill, tycker att det är en aning hysteriskt på vissa håll. Titta hur det ser ut i köpcentrum, affärer osv... Jaja, jag är gammal och tycker det är litet uttjatat :-)

    Men julhälsningar kan man sända i alla fall. Jag önskar du får den jul du vill ha! Det är det viktigaste!

    SvaraRadera
  3. Härligt med barn, som tycker om att vara med och klä granen! Vi har ingen gran i år, ska vara hos sonen på julafton och yngsta barnbarnet är 13 år.
    Jag har också tagit det lugnt och hunnit med att sitta och sticka lite, skönt!
    Jag önskar dej en fin jul! Kram Inger

    SvaraRadera
  4. God Jul till er båda, Mia och Inger. Visst är det härligt att var och en firar på sitt sätt. Jag tror det har lite med åldern att göra också. Man bryr sig inte så mycket om vad andra tycker och tänker, utan "jular" på sitt eget lilla sätt! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30