Fem en fredag v. 1: Framåtblick

Hade tänkt att mitt 100:de inlägg skulle bli mitt sista här på bloggen. Men så kunde jag inte låta bli att kika in på elisamatildas´ sida. Då kunde jag inte heller låta bli att besvara frågorna, även om det inte blev några upplyftande svar, varken för mig själv eller någon annan. Här kommer dom i alla fall!


1.  Vad är dina första planer för 2020?


Min första och enda plan för tillfället är att orka med morgondagen. Den här hösten har på något sätt sugit musten ur mig. Mörkret har varit så kompakt och så låååååångt! Men, man måste väl ändå blicka framåt.

2. Vad kommer du att fokusera främst på under året?


Då måste jag, åtminstone till att börja med, fokusera mer på mig själv: ändra min dygnsrytm, motionera mera, äta mer regelbundet, försöka minska i vikt. Nej, inte av utseendemässiga skäl, utan för att må bättre i min IBS-mage (och i alla andra magar också för den delen).

3. Vad ser du fram emot under 2020?
Det jag ser fram emot är att umgås med barn och barnbarn.  
  


4. Vad är något du tänkt göra 2020 som du inte gjorde 2019?
Jag tänker sluta att titta på nyheterna och alla andra samhällstillvända TV-program! Droppen som fick bägaren att rinna över var när jag tittade på Rapports Årskrönika över 2019. Herre gud har det bara varit elände i världen? Ge oss lite framtidstro, annars går vi sönder!!

Neej, hädanefter ska jag bara titta på glada, positiva och upplyftande program. Ska i alla fall försöka!

5. Hur skulle du önska att 2020 blir?
Förutom att önska kärlek och välgång till mina nära och kära, så önskar jag att människor överlag, du och jag, ska bry oss mer om varandra.


Jag önskar att politiker på alla nivåer och ska sluta bete sig som de gör nu. Att de börjar samtala med varandra på en vuxen nivå, och fokuserar mer på vad det egna partiet vill/kan göra, i ställer för att hela tiden påtala vad "de andra" inte gör.


Jag tror att politikerföraktet kan minska om vi ser att det finns gränsöverskridande samtal i alla läger. Att man tänker på landets och väljarnas bästa och inte först och främst på vad man ska göra för att få sitta vid makten, kosta vad det kosta vill!!


Stora önskningar va?! Men vi måste få drömma om vi ska orka blicka framåt!


Det ska jag försöka göra, men jag ska också
 återgå till att avsluta med dagens Guldkorn, 
för det är något som jag glömt bort på sistone!




Trots denna litania önskar jag alla en god fortsättning på det nya året!













Kommentarer

  1. Hallå! Du får INTE sluta med din blogg! Du har så kloka ord till oss, som läser bloggen!
    Vi tänker lika där om politiker och omvärlden, ledsamt som det blivit!!!
    Kram på dej!
    Inger

    SvaraRadera
  2. Nu har jag läst dina svar. Inlägg 100 blev ju mycket bra saker som du önskar göra, det är bra tänker jag. Jag önskar dig lycka till, guldkornen är fler än vi tror och ser vi första anblicken. Det finns mycket gott bredvid det hemska med nyheter o politik mm. En kan portionera ut och lägga åt sidan eländet då och då. IBS är inte så lätt att leva med har jag förstått!
    Allt gott till dig :-)

    SvaraRadera
  3. Dina önskningar stämmer ganska bra in på mina och de flesta andra, tror jag. Visst har det varit mycket elände i världen, men vi får försöka att inte förlora hoppet om att det ska bli bättre. Hoppas du kommer att må lite bättre i år så du inte slutar blogga. God fortsättning på det nya året.

    SvaraRadera
  4. Det här med politiken i dagsläget har spårat ur fullständigt, tycker även jag. När det finns stora problem, då gäller det att alla gör sitt bästa för att förbättra. Nu letas det bara fel hos andra och det leder inte till något positivt.

    Jag önskar dig ett fint 2020, hösten har varit tung för många. På mina breddgrader märks det tydligt att dagarna redan blivit längre. Jag hoppas det kommer fler inlägg från dig framledes.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat