Guldkorn på ängen

Det må vara ett ogräs, men jag tycker att maskrosen är så vacker. Och dessutom får den mig alltid att tänka på Maskros-barn. De här barnen som trots att de upplever hemska saker under uppväxten, ändå växer upp och blir helt fungerande och underbara människor. Det är lika förunderligt som att maskrosen kan ta sig upp genom asfalten och växa sig stark. Åh, så många maskros-barn jag mött! Några av dem är fortfarande mina Guldkorn! 💥

Det är som om någon strött ut Guldkorn på ängen!

Kommentarer

  1. Jag tycker också maskrosen är en vacker blomma. Visserligen räknas den till ogräsen, men den är absolut det vackraste ogräs man kan ha. Hoppas det blir soligt hos dig med idag. Här är det varmt och gott.

    SvaraRadera
  2. Här är det sommar idag! Härligt! Ha det fint du också!

    SvaraRadera
  3. Man blir glad av maskrosor. Där står de och lyser glatt. Maskrosor är ju dessutom binas favorit och vi behöver ju bin. Då har jag större problem med Toppklockan, Campanula, som jag fått in i rabatter och som sprids i snabbare takt än jag hinner gräva och rensa bort dom. Om hela världen går under så står Toppklockan och blommar här hos mig. De är vackra men jag vill inte ha dom överallt. Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30