Mitt i vecka 25: Selma II

Onsdag mitt i veckan! 

Idag har det varit ett riktigt regnväder, men under min morgonpromenad höll det faktiskt upp. Vilken tur va´! Tänk att jag är inne på min sjätte vecka, och fortfarande både gymmar (hemma) och promenerar varje dag. Qi Gongen har det varit sämre med. Men jag tycker att jag är jätteduktig! Och på tal om duktig, så har jag under den senaste veckan tvättat alla mina fönster,
men också satt om alla mina inneblommor, och planterat blommor i utekrukorna. Trots att det dragit ut på tiden så känner jag mig så stolt!

Tidigare har jag skrivit om katten Selma, grannens katt som trängde sig in hos mig. Ömsesidig kärlek uppstod mellan oss, men tyvärr så dog Selma på juldagen förra året. Det var som om hon kom och sade adjö till mig på julaftonen, innan jag åkte in till stan för julfirande. Det var en tråkig juldag!

Underbara Selma, som finns i mitt hjärta

Mina barnbarn har länge velat ha en katt, men då deras mamma är allergisk så har det inte varit aktuellt. Deras pappa (alltså min son) har också alltid velat ha en katt, men fick aldrig det för sin stränga mamma. Eftersom jag jobbat heltid och Mathias gått i skolan så tyckte jag inte att det var rätt mot ett djur att lämna det ensamt hela dagarna. Ja, vi hade ju faktiskt en japansk takråtta som hette Kompis, men hon klarade sig själv.

Nu har dock familjen Hellquist bestämt sig för att skaffa katt. De har fått veta att det  finns allergivänliga katter. Rasen heter Sibirisk katt. Dessutom arbetar Mathias oftast hemifrån, även innan coronans intrång i våra liv. Familjens nya medlem har alltså anlänt. Eftersom det är en raskatt så var namnet redan bestämt. Hon heter Silverbergets Marilyn, och är en ljuvlig liten varelse! 

Hon är en liten dam som vet vad hon vill, och de första dagarna höll hon sig på sin kant. Här har hon krupit upp i bokhyllan för att ha koll på läget. Hon acklimatiserar sig i lugn och ro. När jag kom på mitt första besök för att bli presenterad för henne, tittade barnen på mig med glada ögon och sa: "Farmor, vet du vad hon ska heta? Hon ska heta Selma!" Jag blev så glad!

Så välkommen Selma Marilyn Hellquist! Blir 
du bara hälften så go´som din namne, så är det
tillräckligt!

Kommentarer

  1. Åh, vilken söt och gosig ulltuss! Lycka till med Selma II! Hon kommer att stolt och värdigt bära namnet och göra sitt bästa för att hedra sin namne. Allt gott till henne och hennes nya flock.
    Och så ... GLAD MIDSOMMAR till er alla! :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror du har helt rätt. Hon är så självständig och gosig redan, så Selma I skulle vara stolt över henne! Ha en riktigt glad midsommar du också!

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är Selma! Ja, litet svårt att gå ut och ropa på Silverbergets Marilyn! :-)

    Önskar dig en fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
  4. Nu bjöd du på dagens skratt Mia! :D Jag såg framför mig hur de stod där och ropade!! Ha en riktigt fin midsommar du också!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30