Måndagstankar i v. 29

Förra måndagen började jag läsa David Ramms arv av Dan Andersson, men den har varit seg. Har fortfarande inte kommit igenom den trots att det är en tunn bok. Hittar på allt möjligt att göra och det betyder, för min del, att boken inte har fängslat mig.

En av de avledande handlingar jag gjort är att börja sortera ut pocketböcker som jag inte vill har kvar. Hittills är det 63 böcker som ska bort.


För ett antal år sedan köpte jag en liten bok som heter "Rensa i röran med Feng Shui". Det var i samband med att jag gick en kurs i Feng Shui 2001, på Nei Jing Akademin, som fanns här i stan då. Nu tror jag det är dags att ta fram den boken igen. Det är inte bara bland mina böcker som det behövs en utrensning, utan lite överallt! Kanke både inombords och utombords! 😏

Sedan i mars har jag ätit allergitabletter, men för någon vecka sedan tyckte jag att det fick vara nog. Efter det fick jag besvär med kliande och rinnande ögon så jag åkte intill Apoteket i fredags för att köpa ögondroppar. När jag ändå var inne i stan så gick jag in till min frissa för att beställa en tid. Stod inte ut längre! Hon skulle gå på semester på onsdag och den enda tid hon hade var där och då. Så vips var jag klippt! 💇 Vilken härlig känsla!


På kvällen började jag få ont i halsen, vilket jag fortfarande har, och inte har ögonen blivit mycket bättre. Jag får nog börja med mina tabletter igen, vilket hon på apoteket rekommenderade om jag inte blev bättre. Tror annars att det är en vanlig förkylning jag håller på att få. Vi får väl se!

Inte att förglömma, så har jag fått nya grannar, 5 hönor och 3 tuppar 
av rasen Hedemora-höns. Hoppas tupparna har vett om att hålla tyst!
Annars blir det Coq au vin!



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Fem en fredag v. 11: Blandat