Onsdagsnytt från kammaren v. 27

Onsdagsnytt


Tänk så fort vi vänjer oss vid värmen. Igår när jag intog min frukost på altanen, kände jag mig så kall om fötterna. In och hämtade sockor! Fortsatte äta, men kunde inte riktigt njuta. Det drog kalla vindar mot min kropp. In igen, för att byta till långa mysbyxor. Frukosten avåts och nu skulle lokaltidningen läsas innan jag gav mig hän åt den pågående boken. Men Hu!! Jag måste nog gå in och ta på mig en tröja först! Passade på att titta på termometern när jag ändå var inomhus. Den visade på 19,7 grader! Och där satt jag i långa byxor, sockor och fleecetröja! Men skönt var det!


Idag intog jag min frukost vid köksbordet. Termometern visar på 15,9 grader.

Kommentarer

  1. Ja du, det är tvära kast med den svenska sommaren! Jag sitter ute just nu men mörka moln tornar upp sej så det blir snart rumssoffan med stickningen.
    Kram Inger

    SvaraRadera
  2. Ja, nu har vi haft mormorväder (som mitt barnbarn brukar säga) ett längre tag. Härligt men inte rätt om man ser det lite större. Blir svårt att tycka att det är ok när det är mellan 15 och 20 grader. Jag bor nog 300 mil för långt norrut el så har jag för lite isolering.

    SvaraRadera
  3. Kan vara bådadera! Men somrarna i Övik brukar oftast vara mycket bättre än i mina trakter!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30