Onsdagsnytt från köksbordet, v. 28

Onsdagsnytt
Idag var det planerat för ett nytt kosläpp, tillsammans med en god vän. Vi ha tänkt gå runt i våra fina parker. Nu lovade vädergudarna att det skulle stå som spön i backen från kl. 12 och framåt, så våra planer sköts upp till nästa vecka. Jag skyndade mig ut för att hinna ta min promenad innan ovädret var över oss. Nu är klockan snart halv åtta, och det har varit ett strålande väder hela dagen, med undantag av en kort regnskur. Nåja, det kommer fler tillfällen!


I stället har jag ägnat min dag åt att försöka komma underfund med mina nya telefon. Måste säga att jag skulle ge nästan vad som helst för att slippa mobilen. Ser med vemod tillbaks på min tid med en fast telefon, som mer tog hänsyn till mig, än jag till den! Ve och fasa, VAR allting bättre förr? Men nu för tiden så klarar man ju inte livhanken om man inte har mobilt BankID och Swish! Vad trött jag blir! Jag vill styra mitt liv själv, och inte bli styrd av en telefon!! 😱

Kommentarer

  1. Precis mina tankar! Jag har äntligen installerat swish, mot min vilja! Igår provade jag det och det gick bra. Vi satt och pratade och då sa en av besökarna att det är bra att ha. Svarade att jag vill inte ha allt som är bra att ha. Stort skratt blev men jag tycker så!
    Kram Inger/kärringen mot strömmen

    SvaraRadera
  2. Skönt att vi är fler kärringar mot strömmen! Jag har haft mobilt bankId på den förra telefonen, men den funkar ju naturligtvis inte på den nya, trots att det är samma nummer. Och det är lögn i helsike att lägga in det genom Sparbanken som jag gjort tidigare!!! 😠 Får gå in på banken i stan. Kram till dig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30