Onsdagsnytt från köksbordet v. 29

Intet nytt på fronten skulle jag vilja säga! Har gjort min gympa, ätit min frukost, och tittar ut på regnet som sakta faller ner från skyn. Det börjar bli lite långtråkigt tycker jag. 😴 Känner att jag måste strukturera upp min dag för att inte ledas ihjäl. Gympa, frukost, tidningsläsning, datorkoll. Dagens promenad förläggs antingen nu, runt klockan tre eller på kvällen, beroende på vädret. 

Klockan fyra har jag börjat titta på NCIS på TV6, men innan dess äter jag min lunch/middag. Däremellan försöker jag också göra någon liten nytta, och just nu är prio 1 mina bokhyllor. Har just gått igenom pocket-hyllan. Några behåller jag, men 63 böcker hamnar på annat håll. Har skrivit en lista där vänner/bekanta  kan kolla om de är intresserade av några. Sju böcker har hittills hamnat hos någon annan. Få se om fler hör av sig, annars blir det Brödet & Fiskarna.

Gästsängen är fylld av böcker som gallrats ut, men också av 
kläder och gardiner m.m. som ska bort. Det här är ett evig-
hets jobb, men just därför kanske det passar bra just nu.

Tittar alltid på halv åtta-nyheterna, men sedan blir det inte så mycket TV-tittande. Väljer ut de program jag vill se när jag får TV-tidningen. Tyvärr så är det mest repriser nu på sommaren, trots att många sitter ensamma och ugglar nu i corona-tider. Själv har jag bara basutbudet, och då är det inte mycket att välja på. I stället får det blir bokläsning och korsord. Och som sagt gallring här och där!

Äter också något lätt på kvällen, som fil, yoghurt eller soppa. Det blir lite konstiga mattider för mig, och det gäller inte bara nu. Det blir alltid sen frukost (även när jag inte gymmar), vilket innebär att  också huvudmålet blir sent, och det gör att även kvällsmålet blir det.



Kommentarer

  1. skönt att lyckas gallra, numera försöker jag få in färre saker...

    SvaraRadera
  2. Det här är ju bara en början! Blir alldeles trött när jag tänker på hur mycket jag skulle behöva göra mig av med! Jag får ta det pö om pö.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30