Fem en fredag v. 34: Vem, vad, när?

Fredag igen! Tiden rusar iväg. Är det bra eller dåligt? Idag är frågan hos elisamatilda.se: Vem, vad, när?

1.  Vem har du pratat med mest den här veckan?
Helt klart med Kerstin, min granne. Men jag har också haft en hel del bra samtal med mig själv.

2.  Vad har du lyssnat på mest under veckan?
På tystnaden, då och då avbruten av Mats knattrande gräsklippare. Efter det blir tystnaden än mer intensiv.


3.  Var har du spenderat mest tid under veckan?
På min altan, och i sängen, där jag tillbringar många timmar, varje vecka, året runt! Jag undrar hur mycket av sitt liv man tillbringar i sängen?

4.  Vad har du sett mest av den här veckan?
Utsikten från min altan, boktexter, Rapport 19.30. Och vet ni vad? Jo, varje vardag kl. 16.00 tittar jag på NCIS: Los Angeles. Vet inte hur jag hamnade där, men det är lite spännande och samtidigt roligt.


5.  När har du varit som mest trött under veckan?
Som alltid på morgnarna. Men när det har varit som allra varmast så har jag också överfallits av trötthet när jag har ätit lunch. Då kan det bli hängmattehäng!

¤¤¤¤¤¤¤

Önskar alla en underbar helg!













Kommentarer

  1. såg Vetenskapsmagasinet nyss, hur viktigt sömn är för vår hjärna.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på ditt svar om var man vistas mest. Jag hade faktiskt tankar på att skriva sängen också, för där är jag mer än på balkongen ;)
    Kul att läsa dina svar, känner igen mig lite där.....
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  3. jag är också morgontrött. förr i tiden var det tvärtom. morgonen var min bästa tid på dagen och frukosten var helt underbar.

    SvaraRadera
  4. Sängen oj, där tillbringar jag så lite tid jag någonsin kan :)
    Jo tystnaden är skönt att lyssna på. De gör man ju då och då.
    Något jag är dålig på är att se nyheterna, men jag läser lokaltidningen på datorn och Aftonbladet så jag vet vad som händer utanför mitt hus :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. NCIS brukar jag ibland se på TV när jag sitter uppe på nätterna, visste inte att de sänds redan kl 16 också?
    På semestern i somras så sov jag flera gånger i hängmattan efter lunch, hur skönt som helst!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Tycker att det är riktigt skönt att tillbringa mycket tid i sängen, speciellt när man som jag är kvällsmänniska. Å som pensionär har man ju förmånen att inte behöva gå upp klockan sju på morgonen.
    NCIS tittade jag regelbundet på för många år sedan. En riktigt bra serie.

    SvaraRadera
  7. Sängen är en underskattad möbel! 🥱 Och vi panchisar kan ju välja hur kort/lång tid vi vill tillbringa i den. Såå bra!
    NCIS visas i TV6 kl.16 vardagar, med repris kl. 14 dagen därpå, och det är inte några nyinspelningar precis.
    Ta´t lugnt där ute (som de sa i någon gammal krimserie)!

    SvaraRadera
  8. Vilka kloka finurliga svar du levererar. Tystnaden är ljuvlig att lyssna på och samtal med sig själv för jag varje dag..utan att notera det närmare...
    Jag ligger bara i sängen när jag sover, har aldrig haft en teve i sovrummet, när jag läser sitter jag i en fåtölj. Annars somnar jag garanterat och sen är nattsömnen förstörd. Kul att hitta en serie man vill följa,det var ett tag sedan jag gjorde det. Dottern har börjat plöja igenom 18 säsonger av Greys Anatomy, det du!
    Ha en skön helg, här har vi Tor med hammaren på besök, vattnet behövs

    SvaraRadera
  9. Sovrummet och sängen använder jag också bara för att sova (nu för tiden!😊) Och kan jag inte somna (vilket händer väldigt sällan), så behöver jag bara försöka läsa i sängen så somnar jag!

    SvaraRadera
  10. Intressant att läsa dina svar. Sängen är en bra och skön möbel. sömnen är viktig, men sover lite sisådär ibland, men det går lättare med mindre sömn den här årstiden. Ncis har jag kollat på förut.

    SvaraRadera
  11. Intressanta svar och jag skulle tro att vi på ett ungefär kanske spenderar en tredjedel av livet i sängen. Jag älskar att få gå och lägga mig och är jag ledig så lägger jag mig gärna på sängen och tar en tupplur. I en frågeställning, jag minns inte vart, skulle vi säga vilket ord vi gillade bäst och då sa jag "sova"😀

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30