Fem en fredag v.35: Höst

Idag påminner elisamatilda.se oss om att hösten är i antågande. Men vi får försöka suga på karamellen, sommaren, så länge som möjligt ! Frågorna lyder som följer:

1.  Vad ser du fram emot i höst?
Färgerna

2.  När kommer höstkläderna fram?
När jag börjar frysa i min sommarjacka.
3.  När är det på riktigt höst?
När löven börjar falla.
4.  Gör du något under hösten du inte gör någon annan säsong?
Gröper ur pumpor.
5.  Vad tar du med dig från sommaren?
Försöker minnas Guldkornen i tillvaron!

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en underbar sommarhelg!

































Kommentarer

  1. blir osäker om jag äger nån sommarjacka...

    SvaraRadera
  2. jag tog på mig min gamla tunna sommarkappa idag när jag gick ut, men den var för varm. men hade jag tagit av den hade jag frusit. men handskarna kommer snart att plockas fram särskilt när jag går ut på kvällen

    SvaraRadera
  3. Jo, jag har jackor för alla årstider men glömmer ibland att ta upp de som hör årstiden till ;)
    Annars är dina svar rätt lika mina.

    SvaraRadera
  4. Pumpor har jag aldrig gröpt ur, annat än för att göra mat av förstås men aldrig till lyktor. Vi får försöka minnas guldkornen från sommaren när mörkret och regnet råder.

    SvaraRadera
  5. Höstkläderna kommer fram när de behövs, hoppas det inte blir för snabbt. Bra att minnas guldkornen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Kul med dina bilder till frågorna. Att gröpa ur en pumpa hör till de saker som jag ännu inte upplevt trots min höga ålder. Kanske är det dags nu?
    Ingrid

    SvaraRadera
  7. Du har verkligen hittat perfekta bilder till dina svar.
    Håller med dig i allt, men jag har aldrig gröpt ur en pumpa. Däremot har jag gjort en pumpa soppa och ätit pumpkin pie i USA.

    SvaraRadera
  8. Barn tycker ju att det är så kul att göra pumpalyktor. Och jag är fortfarande lite av ett barn i mångt och mycket! 😁 Jag är ju också en riktig fryslort, så det står nog inte på förren strumpbyxor och vinterjacka åker på!

    SvaraRadera
  9. Höstfärgerna är vackra. Jag vet inte hur det blir med urgröpning av pumpa i år. Rasmus har gjort det alla tidigare år, men nu jobbar han alla lov så jag får kanske testa själv. Kram

    SvaraRadera
  10. Det är allra roligast att göra det med barnbarnen. Men i brist på annat så får vi roa oss själva Gunnel! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30