Insnöad på änglar

Herr Nilsson fru, fru Nilsson m.a.o., skriver i sin blogg att hon är lite insnöad på ansikten i olika former och färger. Nu undrar hon om någon av oss andra också är insnöade på någonting, och i så fall vad. Först tänkte jag, att neej det är jag ju inte. Men vid närmare eftertanke så kom jag på, att jag är nog lite insnöad på änglar. De flyger omkring både här och där hemma hos mig. Så här kommer dom!

Den första som möter dig är den här lilla godingen. Hon är 
lite skinnflådd både här och där. Hon hänger nämligen över
mitt matbord, och det stod en ljusstake under henne. Hon  
började plötsligt osa bränt!

De här små glasänglarna har jag fått av min son-
hustrus systerdöttrar, när de var yngre.

.
Denna donna vakar över mig när jag sover,
och hon har hjälp av sina inramare vänner.


För många år sedan köpte jag den här boken i London,
och vad var det första jag gjorde? 
Jo, den här ängeln!


I vardagsrummet står nedanstående ängel på spiselkransen.
Hon är en favorit!


Men hon delar rummet med trädgårdsängeln,


och detta högt flygande par, som är klädda som Gud skapade oss.


Och sammantaget så visar det här, att jag nog är insnöad på Änglar.
Men finns dom? 😇



















 

Kommentarer

  1. Hahaha! Jo, jag ser en tydlig tendens att du är insnöat på änglar. Själv är jag aningen fast vid olika saker gjorda i betong och diabas.

    SvaraRadera
  2. Härligt - många fina änglar. Stackaren som blivit lite bränd. Din favorit blir nog min också här, men de små glasänglarna är väldigt fina, ja alla är fina på sitt sätt. Paret var lite kul och annorlunda och precis så som de blev skapta :) Klart änglar finns. Jag har också några änglar som finns på lite olika ställen i huset, de vakar över oss, de är våra skyddsänglar.
    Jo jag tittar nog mycket efter ansikten, kom på att jag faktiskt köpte en vas förra veckan, ett ansikte väldigt fin :) Vi är allt lite insnöade på saker.
    Kramiz
    Svar:

    SvaraRadera
  3. Nu måste jag gå in och kolla om du lagt ut dom BP!
    Våra skyddsänglar finns, men de är kanske inte lika synliga. Undrar om vi alla är lite insnöade på olika saker när vi får tänka efter.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Jag är också insnöad på änglar och upptäckte att jag har en precis likadan ängel som du ....den som vakar över dig när du sover. Kram

    SvaraRadera
  5. Hon är så fin min sovängel! Står hon i ditt sovrum också?
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Nej, tyvärr har jag inte plats för att ha henne framme alltid, men hon flyttar in i början på december när alla mina andra änglar också dyker upp.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30