Fem en fredag v. 44: Aldrig säga aldrig

Ytterligare en, ganska innehållslös, vecka har runnit förbi. Jag fortsätter med min gympa, jag fortsätter med min döstädning, och jag fortsätter att, så gott det går, distansera mig från världen. Men jag handlar mat och jag har också varit på ett studiekommitémöte på PRO igen. Där var alla så uppgivna! Varför ska vi träffas egentligen? Vi kan ju ändå inte starta några cirklar och det var fler och fler cirkelledare som hoppade av o.s.v. 

Men jag tycker att det är nu vi har all tid i världen. Vi kan förändra hemsidan och göra den lite roligare. Vi kan förnya vår broschyr, som ju inte kommer att skickas ut i vår. Den har sett likadan ut sedan jag gick med i föreningen för mer än tio år sedan, och är förbluffande tråkig!! 

Men man är så rädd att trampa någon på tårna! Den som håller i de här sakerna måste själv komma på att det behöver förnyas/förändras, annars kanske hen inte vill fortsätta alls?! Men då är risken att det förblir vid det gamla. (Har tidigare varit så irriterad på ordet "hen", men jag börjar tycka att det är bra att använda ibland!)

Nog talat om det. Nu återgår jag till rubriken som elisamatilda.se denna vecka har satt till: Aldrig säga aldrig

1.   Nämn ett band/artist du gillar men aldrig sett live.
Det måste bli John Fogerty då. Jag gymmar ju till honom varje morgon, och har inte tänkt på hur länge han har funnits med i mitt liv. Men vid ett tillfälle hörde jag min son berätta för sina barn att, när han växte upp spelade farmor alltid Creedence Clearwater Revival med John Fogerty.


2.   Vad är en maträtt du aldrig testat?
Jag gillar att prova olika slags mat, både här hemma och när jag reser utomlands. Men jag är otroligt känslig för konsistenser. Bläckfisk har jag provat, och tycker det är ganska gott, men jag klarar inte av konsistensen. Och ännu värre är det med slemmiga maträtter. Det går inte ens att prova!!


3.   Vilket land tror du att du aldrig kommer att besöka?
Det är nog många länder, eftersom tiden är begränsad. Men det finns också länder som jag aldrig skulle vilja besöka, som Afganistan och andra krigsdrabbade länder. Och absolut inte Nordkorea.


4.   Vilken aktivitet tror du att du aldrig kommer att testa?
Skulle aldrig komma på idén att hoppa bungy-jump! På Nya Zealand stod jag bredvid och tittade när min reskamrat hoppade, och jag tror att jag var räddare än henne. 


5.   Vad är något du gjort men innan aldrig trodde att du skulle göra?
Trodde väl aldrig att jag skulle flyga luftballong, men när jag fyllde 60 så fick jag det i present av mina vänner, så vad gör man! En helt fantastisk upplevelse var det!


Och när jag fyllde 50 gjorde jag också något som jag aldrig trodde att jag skulle få göra. Jag åkte på en nio veckor lång språkresa till Scarbouroght i England. Det var någonting som jag önskade så innerligt under min tonårstid. Men till det fanns verkligen inga pengar. Jag undanbad mig all uppvaktningen till födelsedagen och gav jag mig själv en språkresa i present i stället. Så kul jag hade!

Det här är Anglolang, skolan där jag gick. Jag var inackorderad i en familj, vilket var bra.

¤¤¤¤¤¤¤

Nu ska jag återgå till min senaste syssla, som innebär att jag renskriver mina dagboksanteckningar från olika resor och klistrar in dem tillsammans med foton från de olika platserna. Ojojoj, vad jag upplever mina resor på nytt. Vad mycket kul jag har gjort!!  😊

Ha en bra helg allihopa!
Var rädda om er!




Kommentarer

  1. trevligt med språkresa, jag var också vuxen.

    SvaraRadera
  2. Jag tror att man kanske har större behållning av det när man är vuxen!

    SvaraRadera
  3. Så fantastisk det hørtes ut med den språkreisa! :) Jeg er absolutt ikke flink i språk, enda jeg har hatt engelsk og tysk på skolen. Men jeg er litt for sjenert og tør ikke snakke om jeg ikke er helt sikker på at jeg sier alt rett ... så stort sett unngår jeg å prate med folk som ikke skjønner norsk.

    SvaraRadera
  4. Trist att många tappat farten och inte ser värdet i att göra något i PRO-föreningen. Du verkar ju ha kraft men inte riktigt mod att föreslå vad man kan göra - vilket är förståeligt - ibland tas ju budskapet på fel sätt men kan man inte ändå räkna upp saker som man kan göra? Bära eller brista, det kan komma något riktigt bra ur det och det ger glädje för samtliga....så småningom. I de här tiderna behöver vi nog alla hjälpas åt och pusha för att inte hamna i en nedåtgående spiral humörmässigt. Då blir dagarna bara som att sitta i ett väntrum. Fyll dagarna med liv och inte livet med dagar är ju ett bra ordspråk.

    Jag imponeras av din renskrivning av dagboksanteckningar! Plus givetvis all städning du genomfört. Mycket bra jobbat!

    Kul med språkresa - en jättebra present till dig själv!

    SvaraRadera
  5. vi är en liten grupp om sex kvinnor som anordnar föreläsningar i skilda ämnen. och vi har ganska ofta träffar och planerar lite men framför allt pratar vi. vi träffar ju inte så mycket folk så därför är vi pratsugna alla. så himla klokt att åka på språkresa! konsistensen är väldigt viktig vad det gäller matvaror. hellre surströmming än ostron. jag äter gärna ostar som luktar pyton och tycker att de är jättegoda

    SvaraRadera
  6. Jag är också lite fjantig när det gäller att prata engelska. I alla fall om det är någon med som jag vet pratar väldigt bra. Men jag vet ju att jag klarar mig väldigt bra om jag är ensam!
    Ja du Ingegerd, det är inte lätt att lära gamla hundar sitta. Och jag är ju den som kom in sist av alla. Komma här och...... Men jag smyger in ett och annat i sakta mak!
    Gruppsamtal tror jag på. Men det gäller att se till så att inte någon tar över helt och hållet. Och det är ju lätt att styra upp om alla känner varandra, men när en grupp på 6-8 personer som är helt okända för varandra träffas, ja då kan det vara betydligt svårare.

    SvaraRadera
  7. Skrattar gott åt din erfarenhet med PRO-klubben. Nu förstår jag varför jag inte ens är med i PRO...
    Vad gäller frågorna så har vi svarat lika till trean och fyran. Så modig du är att åka luftballong, det skulle jag inte våga.
    Så himla roligt med Scarborough. Min man är ju från Scunthorpe och när vi besökte hans föräldrahem har vi många gånger gjort utflykter till Scarborough. Älskar den lilla staden med sina fina fiskrestauranger.

    SvaraRadera
  8. Jag börjar också undra varför jag är med! Neej, så ska jag inte säga. Om man är missnöjd så får man väl försöka ta tag i saker i stället. Men ibland är det tungt!
    Scarborough är en fin liten stad och jag bodde hos en härlig familj!

    SvaraRadera
  9. Jag är ingen föreningsmänniska alls, har svårt för sammanhang där andra ska bestämma över vad jag ska göra. Så någon PRO aktivitet är inte aktuellt för mig!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  10. Jag gillar ju studiecirklar och kurser av alla de slag, så det är väl därför jag är med i olika föreningar. PRO:s kursgård i Gysinge har jag nyttjat ett flertal gånger. Underbar miljö, jättegod mat och bra kursverksamhet. Samt, inte att förglömma, roliga kvällsaktiviteter. Kram tebax!

    SvaraRadera
  11. Opps. flyga luftballong, nä de skulle jag aldrig göra. Tufft du gjorde de.
    Nej de där länderna skulle aldrig jag heller åka till.
    Kramiz o go söndagskväll

    SvaraRadera
  12. Så roligt och läsa att du åkte på språkresa som du velat göra när du var tonåring. Där är vi lika du och jag...vi har förverkligat våra tonårsdrömmar. Kram

    SvaraRadera
  13. Det trodde inte jag heller att jag skulle våga, fru Nilsson (jag tycker det är så gulligt att kalla dig det!)! Men vad gör man när några ansträngt sig för att hitta en present? Och jag är SÅ glad att jag gjorde det, för det var underbart!
    Det är många saker vi har gemensamt Gunnel. Kram på er!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30