Fem en fredag, v. 3: Liknelser

 

Efter denna lilla fredags-stepp går jag vidare till frågorna hos elisamatilda.se

1.  När blir du envis som en åsna?
Det blir jag när jag bestämt mig för att göra något, också går det inte som jag vill. T.ex. när det gäller att skruva ihop IKEA-möbler. Det SKAAAA gå!


2.  När satt du sist som på nålar?
Det var länge sedan. Men jag kan bli väldigt otålig när jag bestämt möte med någon, och vi kanske ska gå på någon begivenhet, också blir den personen försenad men hör inte av sig. Då sitter jag som på nålar! Det känns respektlöst!

Jag har också under en period börjat använda min spikmatta igen, fast då sitter jag ju inte!


3.  Vad var lätt som en plätt den här veckan?
Ja inte var det jag i alla fall! 😁 Annars har det mesta varit lätt. Jag har lagt upp en hel del rutiner för att inte förfalla helt under rådande förhållanden. Och det funkar, lätt som en plätt!


4.  Vad är som nålar i en höstack för dig?
Jo, det ska jag säga! Jag har anmält mig till en kurs i yllebroderi, som ska gå av stapeln i april/maj, om det vill sig väl. Då ska man ta med sig material själv. När jag var i Dalarna för något år sedan så köpte jag material till ett broderat armband. Det skulle ju passa alldeles utmärkt att ta med! Men herre gud vad jag letat! Det finns bara inte! Det är faktiskt som att leta efter en nål i en höstack!! 😡 Och det hjälper inte att vara envis som en åsna! Jag hittar det inte!!!! Jag trodde det var lätt som en plätt att hitta det, men nu sitter jag här som på nålar, och vet inte var jag ska leta!


5.  Hur är du smidig som ett kylskåp?
Rent kroppsligt så  måste jag berätta när jag en gång, tillsammans med en god vän, skulle börja på Friskis och Svettis. De körde sin gympa efter ett speciellt program, och eftersom vi inte kunde det så gick/hoppade/sprang vi hela tiden åt motsatt håll. När vi väl lärt oss en rörelse så hade alla andra hunnit vända. Vi var verkligen smidiga som två kylskåp. Där sprang vi fnissande och illröda i ansiktet åt motsatt håll mot alla andra. Vilket minne! 😂


Det var fredagens frågor det,
och nu mina vänner:
















Kommentarer

  1. Hihi! Jag fnittrar gillande över både både svar och bilder. Tjolahoppas du får en skön fredagskväll och en trevlig helg.
    Kram från ett INSNLAT norr! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) lösning och botemedel mot all sjukdom
      3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Döden
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Ja det där med att vara i osynk med övriga deltagare på gympapass, det har jag minsann varit med om ... step-bräda, exempelvis. När jag snurrade gjorde jag det åt fel håll och sen var ju alltihop kört ... Trevliga bilder du bjuder på!

    SvaraRadera
  3. Alltså så jag skrattade åt ditt sista svar. Har exakt samma erfarenhet med F&S och skrev det också. Dessutom hade jag himla svårt för att göra rörelser åt motsatt håll.
    Ditt fjärde svar - eloge! Där fick du med allt i ett och samma svar:-)

    SvaraRadera
  4. Nei noen ganger er det ikke meninga at man skal finne ting igjen før det er "forseint"

    SvaraRadera
  5. Jag skrattade gott åt dina svar, inte lätt, det där!

    SvaraRadera
  6. Haha, jag skulle aldrib utsätta mig för en Ikea-möbel....om inte min dotter var i närheten...Själv skulle ja aldrig gå med på Line-dance som vi har i byn, skulle aldrig fixa alla vändningar till höger o vänster...

    SvaraRadera
  7. Härliga svar och bilder! känner igen mig väl i sista frågan. Och Ikea möbel skruvning. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. det är nu du ska framhärda i envishet. du kommer att hitta armbandet. jag brukar göra så och det slutar alltid med att jag hittar. Lycka till!

    SvaraRadera
  9. Din roliga jympalektion låter som jag har tänkt mig att det skulle se ut om jag hängde på linedance-gruppen! Skulle säkert vända mig åt fel hål hela tiden...Ikeamöbler fixar jag inte, beundrar dig som orkar hålla i. Jag skulle inte ens utsätta mig för det, har jag inte råd att handla färdigmonterade möbler så får det vara, haha, eller ännu hellre, jag handlar dem på secondhand.
    Ja det var riktigt roliga svar du fick till, en kurs i yllebroderi, inte illa, hoppas du hittar grejerna! Kram

    SvaraRadera
  10. Ha, ha, ha 😁, typiskt pensionärsjobb....man letar ständigt efter något. Hoppas verkligen att du hittar materialet till armbandet så att vi sedan får se ditt fina handarbete.

    SvaraRadera
  11. Härliga svar i "fem en fredag" med alla liknelser!
    Jag är dålig på att koordinera, och ändå är jag jympaledare på Friskis, men jag lovar, jag ha ringa invecklade rörelser!
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  12. Kul att ni varit inne och läst mitt inlägg! Jag tror vi är fler som har problem med kordinationen. 😀 Har fortfarande inte hittat mitt ofullbordade armband, så någon bild på det lär inte komma. Men kanske något annat, om nu kursen blir av! Ha en trevlig vecka allihopa!

    SvaraRadera
  13. Det där med IKEA-möbler bör nog vara mångas akilleshäl känns det som ;D .

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30