Fem en fredag v. 7: Problemlösning

1.  Vad lagar du till middag om du inte har något i kylen?
Kokar soppa på en spik.

2.  Vad gör du om håret är blött och du är på väg någonstans?
Låtsas som om det regnar!

3.  Om mobilen inte fungerar, hur får du tag i någon?
Sänder röksignaler!

4.  Vad gör du om du inte hittar något i en butik, och ingen 
personal finns i närheten?
Väljer något som jag hittar....

5.  Om du gick vilse i en skog utan karta och kompass. 
skulle du kunna hitta ut?
Neej!!

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en trevlig helg!


Kommentarer

  1. Väljer nåt som jag hittar var ju ett bra lösning :D

    SvaraRadera
  2. du klarar dig bra i alla väder, det är uppenbart. utom i skogen. men röksignalerna fungerar väl där också, kan jag tycka

    SvaraRadera
  3. Hahaha....röksignaler skulle ju vara underbart! =) Det ska jag testa någon gång, se om det funkar. Hahaha =)

    SvaraRadera
  4. jag är duktig på att koka god soppa på nästan ingenting

    SvaraRadera
  5. Kort och gott, du klarar dig bra!

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Så jag skrattade här:-)
    Så himla fyndiga och finurliga svar. Älskar din humor.
    Å du, jag hittar heller inte hem från skogen. Så vi kan väl se till att vi går vilse under en varm sommardag/-natt och inte mitt i vintern;-)

    SvaraRadera
  7. Kanske man kan passa på att koka soppan när man ändå gör röksignalerna!? Jaa, NU vill man inte gå vilse någonstans. BP, vi skulle nog ha ganska kul om vi gick vilse i samma skog! 😂

    SvaraRadera
  8. Wow, mitt i prick, snabba tydliga svar, koka soppa på en spik, vad gör man om jag som jag inte har en spik i huset? Går det lika bra med selleri?

    SvaraRadera
  9. Smarta lösningar på problemen.
    Önskar dig en trevlig helg! :)

    SvaraRadera
  10. Smart att kunna koka soppa på en spik ;D. Det kan nog inte jag. Men så är jag ganska fantasilös med mat ;D

    SvaraRadera
  11. Det går precis lika bra med selleri! Lägger ut receptet på spiksoppa på söndag! 🙄

    SvaraRadera
  12. Koncist och snyggt svarat!
    Ha en trevlig kväll!
    PS. Blev imponerad av att du har en telefonbok fortfarande, kanske borde man se till att väcka upp den gamla telefonboken igen ! Ds

    SvaraRadera
  13. Ja men vad gör man om alla numren av någon anledning försvinner, om man tappar mobilen eller så? Det är ju så lätt att ha den där lilla boken i reserv. Jag har också alltid en pytte-liten lapp i väskan, med numren till de allra närmaste uppskrivna. Vad kallas den här sjukan?! 😁

    SvaraRadera
  14. Hahaha! Jag gillar dina svar. Kram

    SvaraRadera
  15. Det där med röksignaler är väl nästan vad jag använder mig av - jag gillar ju inte att ha mobilen på.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30