Låtsas som om det regnar

Jaa, vad gör jag om håret är blött och jag är på väg någonstans?
Jag låtsas som om det regnar! 
Med andra ord, jag låtsar som om ingenting hänt!


Fast det är en sanning med modifikation, för det skulle aldrig hända! Om jag vet att jag ska någonstans  så är jag alltid ute i god tid. Det skulle i så fall vara att jag hamnade i ett spöregn på vägen dit. "Men du skulle säkert ha ett paraply i väskan," skulle mina vänner säga nu! Och det är sant! Jag är ofta väl förberedd. Det är en form av trygghet!  Speciellt för oss med låg självkänsla!




Kommentarer

  1. Hahaha! Jag fönar aldrig håret så jag behöver inte ens låtsas att det regnar;-) Det lufttorkar ju åtminstone om det är plusgrader;-)
    Min man har iofs rätt god självkänsla, men har alltid ett paraply i ryggan. Han hävdar att det skulle börja regna om han INTE tog ett paraply med sig;-)

    SvaraRadera
  2. Det är precis så jag tänker också! Om jag inte...... Själv måste jag föna håret, för maken till spikrakt hår finns inte!! 😁

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30