Fem en fredag v. 10: Trendigt

1.  Vad var det mest trendiga under dina tonår?
Tuperat hår som såg ut som en hövolm. 
Vida kjolar med massor av underkjolar.

2.  Hur har du omedvetet någon gång varit trendig?
Genom att handla på second-hand under många, många år, 
och helt plötsligt är det jättetrendigt.

3.  Vilken trend skulle du vilja se komma?
Skulle önska att det blev en trend, 
även bland yngre, 
att våga klä sig och vara som man själv vill.

4.  Vilken trend skulle du aldrig anamma?
Jag har aldrig förstått vitsen med att köpa trasiga byxor!! 
Helt nya och för dyra pengar!! 😲

5.  Vad vill du ska bli en trend?
Det kan låta tramsigt kanske, 
men jag skulle faktiskt önska att det blev en trend 
att bry sig mer om sina medmänniskor. 

Det finns så oerhört många människor, 
och inte bara äldre, 
som lever i ensamhet,  
och utan styrka att själva ta sig ur den.

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en riktigt bra helg!


Kommentarer

  1. jättebra svar! tänkte inte ens på det tuperade håret och skumgummiunderkjolarna eftersom jag varken använde det ena eller det andra.

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att du är ganska många år yngre än mig. Och varje period har sina trender, för trenderna kommer vi aldrig ifrån. Men de gånger jag ondgör mig över ungdomarnas trender, så försöker jag minnas vilka märkliga trender vi hade på min tid.

    SvaraRadera
  3. Gillar dina svar rakt igenom. Hade glömt/förträngt tuperingen ...

    SvaraRadera
  4. tuperat hår minns jag men var för ung för sånt, dagens ungdomar vågar ha en egen stil.

    SvaraRadera
  5. Jag håller verkligen med om detta med att köpa trasiga byxor till fullpris för att det är modernt. Helt stolligt!

    SvaraRadera
  6. Det där med att ha en egen stil kanske kommer lite högre upp i tonåren. Men gå in på vilken högstadieskola som helst, så avviker inte många från mängden.

    SvaraRadera
  7. Omtänksamhet tycker jag vore en superbra trend, jag sa vänlighet =) Det behövs mycket sånt i världen!

    SvaraRadera
  8. Det låter som en bra trend att önska sig tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Här har vi tänkt väldigt lika! Det tuperade håret glömde jag, men jag hade ju kort hår, så det blev aldrig till ett fågelbo;-)
    Trasiga jeans nämnde jag också, liksom möbler lampor som blev kvar här och är helt inne idag:-)

    SvaraRadera
  10. Vilka fina svar på trendigt! Tycker ungefär som du på alla fem frågorna.
    Ha en fin helg! Kram Inger

    SvaraRadera
  11. Tack för de orden, kan bara hålla med. Senast idag fick jag ett samtal från grannen klockan elva, hon var så ledsen och undrade om jag kunde titta in hos henne. Det blev ett par timmar där, man behöver ju inte göra något utan bara finnas där.Så att bry sig om sin nästa är en stark önskan hos mig. Trasiga byxor fixar jag själv...

    SvaraRadera
  12. Ja du, det där med hövolmar har man ju haft - och dessutom tuperat och jättekrulligt. Gillar det fortfarande, men har inget hår för närvarande så jag behöver inte tänka på frisyrer! Och när det gäller kjolar så var det först en underkjol med en metallring i nedtill, sen en av skumgummi, sen ett par fluffiga. När man sen skulle gå in på bussen t.ex. så fick man vika kjolen för att komma in! Dessutom så hade man illande rosavitt läppstift som man fick till genom att blanda rött läppstift med zinkpasta. Och till ögonfransarna använde man svart skokräm!! Fy 17 vad torrt och äckligt det blev, men snyggt tyckte man att det var..... *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  13. Vad mycke tokigheter man haft för sig hör ni! Vi sprayade håret med sockervatten och stärkte underkjolarna med potatismjöl och vatten. Vad fick man alla ideér ifrån?
    Paula, det är just det jag menar! Det behöver inte vara märkvärdigare än att sitta ner en stund och pratas, eller kanske lyssna. Och det kan betyda SÅ mycket!
    Cornelis skrev: Somliga går i trasiga skor. Undrar om han hade skrivit en sång om trasiga byxor också?

    SvaraRadera
  14. Visst minns jag det tuperade håret. Så ont det gjorde när man skulle reda ut det innan läggdags. Trasiga byxor har jag aldrig heller förstått vitsen med. Din önsketrend håller jag med om till 100%. Kram

    SvaraRadera
  15. Vad som också gjorde ont, var när man sov med papiljotter med piggar i. Hur kunde man? Men som mamma sa: Vill man vara fin så får man lida pin! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30