Fem en fredag v. 11: Idiomatiskt

 

För det händer ju så mycket nu för tiden! 😜

1. När har du alla taggar utåt?
När folk sätter sig på sina höga hästar!


2. När känner du dig mest bakom flötet?
När jag blivit dragen vid näsan,
eller
när jag upptäcker att jag skitit i det blå skåpet!


3. Vad dammade du av senast?
Det vete fåglarna!


4. Vad har du för gammal surdeg som ligger?
Försöker stämma i bäcken, 
så att inget blir liggande.


5. Vad har du siktet inställt på?
Drog mig tillbaka för x antal år sedan, 
men i min ålder börja man få eld i baken.
Så med eftertankens kranka blekhet,
borde jag ha siktet inställt
på både det ena och det andra! 
Om jag ska hinna!! 😁


sade Ior och tragglade försiktigt
vidare i livet!

¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg till er som läser detta!











Kommentarer

  1. Iors kommentar är så på pricken :))

    SvaraRadera
  2. struntar i hur andra sitter... 🐴 😊

    SvaraRadera
  3. Ior är härlig i all sin negativitet, och han struntar nog också i hur han sitter!
    😁

    SvaraRadera
  4. Hahaha, härliga Ior! Nog tragglar man allt!
    Ha det gott, du också!
    Inger

    SvaraRadera
  5. Bravo, så duktig du har varit, radat upp idiomatiska uttryck i varje svar! Bra jobbat. Att skita i det blå skåpet var helt okänt uttryck för mig! Måste nog googla...
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Det här inlägget med alla dina svar var med bred marginal det roligaste att läsa. Det fyndigaste också för den delen:-) Å Ior har ju sååååå rätt. Snyggt jobbat här, det är nog ingen annan som svarat med idiomatiska uttryck på frågorna:-)

    SvaraRadera
  7. Ior är pålitlig. han levererar alltid. gillar surdegen. jag har en som pyser i köket över natten. hoppas att den är glad och samarbetsvillig imorgon

    SvaraRadera
  8. Så bra! Jag hade glömt Iors kloka kommentar 😜 Kram 🤗

    SvaraRadera
  9. Ior är den mest sympatiske pessimisten som finns! Och roliga uttryck, även ett par där som jag inte kände till förut.

    SvaraRadera
  10. Puh är min absoluta favorit, men kompisen Ior är precis lika härlig. Dom är ju varandras motsatser, men ändå vänner. Det är så det ska vara! Kram på er!

    SvaraRadera
  11. Underbara svar kort och snabbt och ärligt love it :)
    ior är ju för söt och har en del kloka saker att framföra :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Snyggt och fiffigt svarat på "Fem en fredag"!!!
    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  13. Oj, det där såg ut som en riktigt sur deg! :D Kul svar. Ior är så söt så.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30