Fem en fredag v. 14: Från knopp till tå


Hur känns det i kroppen den här veckan?
Tackar som frågar, men efter att ha fått min första vaccinspruta, 
så känns det riktigt bra!


2. Vad gör du för att träna knoppen?
Skriver, läser och löser korsord bl.a.


3. Vilken aktivitet gör en dålig dag till en bättre?


4. Vad är vardagslyx för dig?
Vardagslyx för mig är att kunna göra vad jag vill,
hur jag vill och när jag vill!


5. Hur känns det i sinnet om våren?
Hoppfullt!


¤¤¤¤¤¤¤

Och för allt i världen,

Ha en bra helg!















 

Kommentarer

  1. vilka härliga bilder du hittat som svar på frågorna.

    SvaraRadera
  2. Vardagslyxen är såååå viktig, och speciellt i dessa tider. Man får försöka uppmuntra sig själv! 😄
    Jag är en riktig bildmänniska! Bilder säger mer än tusen ord, enligt mig.

    SvaraRadera
  3. Riktigt fräcka bilder du hittat, precis sånt jag gillar, haha.
    Bra att skratta mycket.
    Finns mycket att vara glad och tacksam över!
    Jodå, jag går och cyklar mycket. Men älskar små stunder på balkongen också.
    Jag är volontär för MOD.
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  4. Så stilige bilder du illustrerer dine svar med.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Älskar dina illustrationer. Du är himla duktig på att hitta roliga bilder. Å serieteckningen, ja det kunde jag ha svarat. Alltså det mannen sa;-)
    Vardagslyxen - känner precis likadant. Det är det bästa med att vara pensionär.

    Det känns som de flesta av mina bloggkompisar har fått sin första spruta eller har bokat tid för att bli vaccinerade. Hoppas du inte får några biverkningar.

    SvaraRadera
  6. Att göra vad man vill ska man inte se ner på :) . Verkligen så viktigt, att göra vad man vill är ett lyx men också något som får kropp och själ lycklig :) .

    SvaraRadera
  7. och håll avståndet! det är möjligt att det kommer att kännas lite bra när en fått åtminstone en spruta. och om det sedan blir lite varmare så en kan vara ute mera utan vinterkläder tycker jag att det skulle kännas bra.

    SvaraRadera
  8. Trevliga bilder och svar. Inte dumt att ha fått första sprutan, låter som att du mår bra, kanske sluppit biverkningar? Känns nog lite lättare när en blir vaccinerad, då kan en lätta lite, även om en får fortsätta att vara försiktig.

    SvaraRadera
  9. Älskar dina bilder! Jag får första sprutan på tisdag nästa vecka, hurra! En riktig humörhöjare. Låt oss nu hoppas att vi får en sommar utan braskande rubriker som synts i pressen senaste året. Covid lär inte försvinna men den kan väl gå en tynande tillvaro till mötes....Kramen o trevlig helg

    SvaraRadera
  10. Perfekta illustrationer till ditt inlägg och jag håller med dig till 100% i allt du skrivit. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  11. Bildsvaret på fråga 3 var ju helt underbart :)))

    SvaraRadera
  12. Skrev ett svar, men det verkar ha försvunnit nånstans..... I vilket fall som helst så gillar jag dina svar, speciellt det om att ha roligt. Det är så viktigt!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder och härliga svar!
    HA en bra start på veckan!

    SvaraRadera
  14. Ett gott skratt förlänger livet sägs det, och det tror jag mycket på. 😁 Har inte fått några biverkningar av vaccinsprutan lyckligtvis. Visst hoppas man att den här sommaren ska bli annorlunda än den föregående, men den engelska mutationen verkar ihärdig! Det är väl deras enda sätt att komma in i EU!! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30