Fem en fredag v. 21: Prestation

 
Fast så farligt är det inte! 😁

Veckans frågor hos elisamatilda.se handlar om prestation,
ett ord som enligt ordboken betyder: "Det man (skickligt) har fullgjort",
vilket jag tycker är lite missvisande. Ibland kan det vara en prestation
att helt enkelt genomleva en dag.

1. Vad bidrar du med lite mer än vad dina grannar gör?
Jag tror mina grannar tycker att jag bidrar med fantasi och spontaniet.


2. Vad senast gjorde du som du blev stolt för?
Varje dag känner jag mig stolt över att jag, sex dagar i veckan sedan i maj 2020
går ner i min källare och gympar i 30 minuter. Det är jag jättestolt över!

3. Vad gör andra bättre än du?
Ojojoj, det är mycket det! Men det bästa är ju att vi alla kan dela med oss av
våra kunskaper och lära oss av varandra.

4. När presterar du som bäst?
På kvällen, för då är jag som piggast. Och så presterar jag bra när jag är
under press! Så har det alltid varit!

5. Vilken idrottsgren presterade du bäst i under skoltiden?
Höjdhopp och 100 m fritt var mina bästa grenar.


Ja, det var mina svar på veckans fredagsfrågor.
Ha en riktigt bra helg!






Kommentarer

  1. dina dagliga 30 min i källaren avundas jag dig. dem ska du vara stolt över. simning har jag aldrig varit bra på. jag är också piggast på kvällen

    SvaraRadera
  2. Jag har en motionscykel ståendes i gästrummet (som jag det senaste året också använt som walk-in-closet) men trots det blir det inte så ofta. Har för ont för det..... Så jag trycker du är enormt duktig!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Härligt med källargympa! Saxade 120 cm runt tolvårsålder, sån teknik finns inte idag.

    SvaraRadera
  4. Källarjympa så gott som varje dag, verkligen nåt att vara stolt över!
    Jag är också en kvällsmänniska, och är piggast på kvällen.
    Gymnastiken i skolan gillade jag aldrig, och var inte bra på något.
    Kul att läsa andras svar i fem en fredag!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Springa 100 meter var kul kommer jag ihåg nu. Gympa nästan varje dag så där är ju grymt och att ha hållit i så länge. Jag vill också komma igång med rörelse varje dag. Förutom det jag rör mig på jobbet alltså. Där blir det ju en del fysisk aktivitet.

    SvaraRadera
  6. Du kan absolut vara stolt över att du dagligen gympar. Önskade jag hade samma viljestyrka...
    Är också kvällsmänniska och presterar bäst under press. Konstigt egentligen, för man borde ju känna sig stressad, men det gör man inte...
    Höjdhopp har vi gemensamt. Jättekul!

    SvaraRadera
  7. Jätterolig bild till första frågan :))

    SvaraRadera
  8. Så flott at du er aktiv hver dag omtrent. Jeg har hunder så jeg må ut på tur hver dag. Ikke alltid like fristende om det regner og blåser ute.

    SvaraRadera
  9. Kan jag skylla på att jag inte har någon källare där jag kan gympa? Nähä, man kan gympa i vardagsrummet också,,,hmmmm, så missnöjd då jag började gympa för ett par månader sen och tyckte det funkade men sen lyckas jag inte få in den i min dagsrutin, grrrr
    Trevlig fortsättning på helgen, här är det lite stress och press då flytten närmar sig, så någon gympa är det inte tal om riktigt för tillfället

    SvaraRadera
  10. Jag gillade ditt svar att alla gör något som är bra, för så är det ju. Alla behövs för att allt ska fungera. Oj, så flitig du är. Jag får dåligt samvete. Vi är lite lika för vi är tydligen båda kvällsmänniskor och även jag tycker jag jobbar bättre under press. Tack för omtänksamma kommentarer. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30