Här är det drag,


ja det vill jag lova!


Brukar ni göra rent er dammsugare?
Det har jag aldrig gjort!
Min är ganska gammal, och som det nu är med oss äldre, 
så är det inte så mycke´drag i oss.

Kände att det nog var dags för ett nyinköp.
Då uppenbarade sig en text från Leva/Bo, om nödvän-
digheten av att göra rent sin dammsugare då och då.

Sagt och gjort!
Det blev en isärplockning av hela maskinen, och 
huvvasligen så mycket damm det var där inne!
Med vatten, diskmedel, trasa och flaskborste gick
jag till angrepp. Slangen körde jag i duschen!
Byte av filter, och sedan skulle hela härligheten
torka över natten innan hop-plock.

Dagen därpå var det dags, och så var det bara
att prova. Och tro det eller ej, men det var ett 
sån´t drag i maskin, så allting åkte med in!! 
Nästan jag också! 😂
Så någon ny blir det inte tal om!




Kommentarer

  1. Alltså att byta dammsugarpåsar och filter gör jag ju (o-)regelbundet, men inte mera än så. Ska nog ändå överväga en mera djupgående rengöring. Men om jag tar isär tekniska prylar, så får jag aldrig ihop dom igen efteråt...

    SvaraRadera
  2. Det tror jag nog att du får BP. Det finns ju inte så många ställen att sätta tillbaks sakerna på. Och det gav verkligen resultat! Jag är förvånad! 😲

    SvaraRadera
  3. Att du bara vågade plocka isär den. Jag säger som BP...jag hade aldrig fått ihop den igen. Jag och tekniska prylar kommer inte alls överens. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30