På min gata i staaan.......,

för jag heter faktiskt Kristina, där har jag numera min stadigvarande adress, Kristinagatan 35 A. Det känns lite som hemma. Jag är uppvuxen i Enköping, och bodde under hela min uppväxt på olika ställen i stadens centrum. Och nu är jag tillbaka! Tre minuters gångväg till Stora Torget, och just på den här gatan bodde min pappa under sina sista år. 

Det är ett litet bostadsområde med 16 lägenheter fördelade på två plan i tre huskroppar. Min lilla tvåa är på nedre botten. Jag var lite orolig över om trafiken skulle störa, och om jag skulle höra allt vad grannarna gjorde (eller vice versa), men icke då. Otroligt lugnt område! Flera av grannarna har dessutom kommit och hälsat mig välkommen till gården! 😲 

Den 2:dra augusti hämtade jag nycklarna (det är en hyresrätt), och redan samma dag kom delar av "flytt-laget" och monterade upp hyllor i klädkammare och förråd. De senaste månaderna har gått åt till att rensa på mitt stora vindsförråd och i mitt uteförråd, och även inne, men det känns som om  det behövs både en andra och en tredje rensning. Den nya lägenheten är på 64 kvm, inklusive ett inneförråd, samt ett uteförråd på 1,5x2 meter. Den gamla var på 82 kvm plus en vind på 20 kvm och ett nästan lika stort uteförråd. 

Så vändorna till Brödet & Fiskarna (secondhand) och Återbruket har varit många. Killarna på Återbruket började nästan tro att jag jobbade där! 😁 Och resorna dit fortsätter än idag! 


Välkomna in!


Så här tomt var det från början,


men det skulle inte vara särskilt länge!


Fick vi bara upp några hyllor, så skulle
vi nog snart fylla ut tomrummen!
Men det fick vänta tills nästa dag.

¤¤¤¤¤¤¤








Kommentarer

  1. Vilken fin tvåa! Och stor är den också. Markplan har helt klart sina fördelar om man ska sola under sommaren - och grilla förstås. Hoppas du kommer att trivas i din fina nya lägenhet:-)

    SvaraRadera
  2. Hej BP! Ja, det är en mysig liten lägenhet, med en liten uteplats på framsidan. I vardagsrummet finns det altandörrar som leder ut till en gräsmatta, men om man vill får man själv bygga en altan där. Men de kunskaperna har jag inte, så vi får väl se! Än så länge känns det väldigt bra, trots att röran är enorm nu när jag börjat packa upp alla lådor. Men det får ta sin tid! Killarna på Återbruket väntar nog på att jag ska komma till jobbet nu, så det är bäst jag sticker! 😁

    SvaraRadera
  3. Wow, vilka fönster! Jag bor i en etta på 47 kvadrat, förut i en tvåa av samma storlek, föredrar ettan för den är mycket luftigare. Har sällan gäster förutom ungar och barnbarn och barnbarnsbarn och de senare vistas helst på golvet...
    Enköping, där har jag firat min (senaste o sista) bröllopsnatt! Vigsel på stadshuset i Ludvika, sedan bar det av mot Stockholm och på vägen blev det ett stopp minsann. En trevlig stad blev mitt intryck. Fotade nån populär staty som jag glömt namnet på...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30