Fem en fredag v. 36: Veckofrågor

1.  Vad har du gjort mest i veckan?


Gumman med lådan, gumman med lådan,
Vad har du för dig, städar du?

Jag har mestadels roat mig med att flytta kartonger, 
ur rum och i rum, för att slutligen förpassa dem till uteförrådet!

2.  Vad har du inte gjort som du skulle ha gjort?


Faktum är att jag slarvat med gymmet den här veckan,
och det tär på mitt samvete! 

3.  Vad har du tittat på i veckan?

Förutom McLoads döttrar, så har det mestadels blivit Aktuellt.
Tråkmåns va?!

4. Hur har du sovit?


Allvarligt talat så har jag sällan problem med sömnen.
och inte så mycket med vikten heller för den delen!

5.  Vad ser du fram emot med helgen?

Ser fram emot att avnjuta helgen i en så gott som färdigställd
lägenhet. Och jag känner mig sååå nöjd med den!


Dessutom ringde en av grannarna just på dörren och meddelade
att det var grillfest på gården i morgon, så få så om jag deltar i den.

¤¤¤¤¤¤¤

En trevlig helg önskar jag Er alla!









 

Kommentarer

  1. flytta på kartonger är väl nästan som gå på gymmet.

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha dragit en riktig vinslott med din nya lägenhet! Kul att även ni ordnar fester på gården. Det gör man här också. Å om du vill träffa nytt folk är det ju ett ypperligt tillfälle att lära känna dina grannar. Dessutom får de bekanta sig med dig.
    Å så som du har jobbat med kartongerna - det är gymnastik och motion det också. Inget dåligt samvete!!!

    SvaraRadera
  3. Men du, dåligt samvete över gymmet, har du inte inte kånkat flyttkartonger så det räcker! Kul att du börjar komma i ordning och dessutom trivas! Och går för all del på festen, du kan vara lite iakttagare och spana lite...Här har vi inte haft några gemensamma aktiviteter sedan jag flyttade in, såna lär förekomma vi får väl se. Men jag har ändå lärt känna de flesta någotsånär, så mycket man behöver känna sina grannar. Trevlig helg

    SvaraRadera
  4. Att flytta är inget annat än ett flera veckors gympass. Du har ju fått MASSOR av motion! Lycka till i nya hemmet! --- Nu ska jag både låtsas sova och att jag är smal ... ;)

    SvaraRadera
  5. Ni är gulliga ni som tar bort mitt dåliga samvete! Ja, jag tror faktiskt att jag har dragit en vinstlott när jag fick den här lägenheten. Och det är som du säger Paula, det får vara ett spaningsuppdrag i dag, och jag vill nog inte bli allt för nära bekant med grannarna. Det räcker om man kan slänga några ord med varandra när man möts. Hur många kilo gick du ner Anta?

    SvaraRadera
  6. Men oj flytta är ju rena rama styrketräningen! Lät trevligt med grillfesten men en måste ju känna för att vara med. Du får njuta nu av färdigställd lägenhet, inte dumt.

    SvaraRadera
  7. låter som om du varit nyttig hela veckan. släpa kartonger kan väl anses som gympass? ja, tänk om det kunde räcka med att låtsas sova. fake it till you make it, typ

    SvaraRadera
  8. Att flytta kartonger är inget latmansgöra så jag tycker du ska vara nöjd med din insats. Jag undrar över en sak...hjälper det om man låtsas...jag tänker på vikten. Ha en fin söndag.

    SvaraRadera
  9. Roligt att höra att det känns bra i din nya lägenhet! Det är ju inte självklart att man trivs i sitt nya område och lägenhet direkt. En flytt är ju som ett gym-pass och det pågår en massa dagar så lugn, lugn, inget dåligt samvete. Du hittar säkert tillbaka till dina vanor med gympa som du hade. Om du väljer att gå på grillfesten så Ha så trevligt! Väljer du bort den så Ha det fint i alla fall. Kram

    SvaraRadera
  10. Man skal helt klart nyte dagene, men kan ikke alltid gjøre ting man burde gjøre.

    SvaraRadera
  11. Fint att du trivs i din nya lägenhet, och så skönt att du sover bra. Som nattarbetare är det alltid lite si och så med sömnen, men man får ta hjälp av lite piller så funkar det!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Vilken tur du har som kan svara som du gjort på fråga nr 4! Själv har jag både problem med sömnen och med vikten, men numera har jag accepterat att jag är en "tjockis" däremot är det mer problematiskt med sömnen. När jag inte sovit bra å har jag hemskt ont i ryggen dagen efter. Tror det beror på att jag inte ligger still utan vrider och vänder på mig hela natten - alltså är det insomningstabletter som gäller. MEN...Jag har jobbat på apotek för hundra år sen och då lärde jag mig att aldrig äta mediciner i onödan. Alltså blir det max en halv tablett varannan till var 3:e natt.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  13. Grillfesten var rolig, och nu har jag ett hum om vilka roller de olika grannarna har, på gott och ont!
    Och idag har jag varit riktigt alert! Både gym och 2 timmars sakta promenad med mycket prat.
    Susie, jag tror inte att någon annan skulle svara så om vikten när det gäller mig, men jag har precis som du accepterat mina 80 kg, och trivs ganska bra med min kropp. Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30