Fem en fredag v. 37: Ägodelar

 Så var det åter dags att besvara elisamatilda.se:s fredagsfrågor.
De lyder som följer:

1.  Vad äger du fler än en av som många vanligtvis bara har en av?
Tvättkorgar

2.  Vad för vanlig sak finns inte i din ägo, men som många vanligtvis äger?
En Ipad


3.  Vad för något skulle du aldrig låna ut till din granne?
Min tandborste


4.  Vad har du någon gång lånat av din granne?
Hennes bil!


5. Vilken ägodel har följt dig genom livet?
Min dockvagn, som jag skrivit om här förut.
Efter en långvarig vistelse på vinden, och 
en liten renovering, pryder den nu sin plats 
i mitt sovrum. 


¤¤¤¤¤¤¤

Trevlig helg på er! 😊









Kommentarer

  1. Tandborste är kanske inget man delar, men om det är så att grannen behöver en och skulle vilja ha min så kan jag nog lämna ifrån mig den och skaffa mig en ny ;-)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt Karoleen! Oj vilket glatt skratt du gett mig nu! Fast jag har en eltandborste! Jag har en vanlig också, men den använder jag till att göra rent på svåråtkomliga platser. Men det behöver jag ju inte berätta för grannen! 😂

    SvaraRadera
  3. tvättkorgar måste man väl ha fler; fintvätt, vittvätt, 60 grader...
    kan inte leva utan min iPad; tittar på film i sängen, lyssnar på radio, betalar räkningar, läser Göteborgs-Posten, mejlar, lyssnar på musik... laddar ner e-böcker gratis på biblioteket

    SvaraRadera
  4. Jag har inte heller någon iPad. Behöver ingen.

    SvaraRadera
  5. Rejäla tvättkorgar kan man ha till mycket. Bl.a. att bära/flytta ömtåliga saker i. Toppen vid flytt, t.ex. Har man plats så kan korgen också vara en fin inredningsdetalj, fylld med kuddar/plädar/tidningar. Ipad finns inte i mitt hem heller. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. jag valde mellan tandborste och hårborste som svar på något som jag inte skulle låna ut. har inte heller någon iPad men jag skulle gärna vilja ha en. tvättkorgar har jag flera

    SvaraRadera
  7. Nej, tandborsten skulle jag nog inte heller låna ut. iPad har jag ingen jag heller.

    SvaraRadera
  8. Visst ja, Ipad glömde jag, för en sådan äger jag inte heller. Å att dela tandborste med någon än mindre låna ut en (om den inte befinner sig i originalförpackning) går bort hos mig med.
    Bilen eller något annat som skulle kunna gå sönder drar jag mig också för att låna ut.
    <Sedan har jag ingen tvättkorg alls utan en sådan "tvättcylinder" med rullar.

    SvaraRadera
  9. Så fin den är din dockvagn, den pryder verkligen ditt hem. IPad har jag ingen heller, är det vanligt att man har det trots mobil och dator? Tror ingen av mina grannar vill låna min tandborste...tack o lov. Tvättkorg har jag skippat nu då jag går ut och traskar med tvätten till andra änden av långa huskroppen och sen ner i källaren. Mer praktiskt med en Ikea-kasse

    SvaraRadera
  10. Vilken fin dockvagn! Vi hade tre tvättkorgar ett tag, när killarna bodde hemma fick de varsin. Men numera har vi bara en. Just det, tandborsten lånar man ogärna ut!
    En Ipad har vi faktiskt införskaffat, på den läser på e-böcker nu, superbra, och lyssnar via den på spotify. också bra!
    Ha en fin start på veckan!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30