Oj vad det händer.....

Jaa, så tänkte man väl redan då, för 11 år sedan...

Halva tanden blott var kvar
så till tandläkar´n det bar
och innan jag ens blinka hann
åtta tusen snabbt försvann

Håret fissigt, långt och grått
Frissan tänkte jag, så smått
Jag sa: Klipp så mycké som du vill!
Där rök 500 kronor till

Specsaver kallar: 
Var rädd om din syn!
Så nu styr jag kosan ner på byn
Få se om kassan detta pallar
eller smyger jag in i affären
och nallar?

Och nu har bilen också lagt av
Kanske läge att börja spela på trav
Jag tror jag inhandlar en "dramaten"
så kan jag själv bestämma farten





Kommentarer

  1. Hahaha! Vilket pensionärsliv du berättar om. Jag känner igen kostnaderna, men tänk ändå så kul att få bestämma helt själv över sin tid.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Så duktig du är att beskriva en "sådan" månad. Som Gunnel säger, det kommer en ny månad och pengarna trillar in på kontot utan att man behövt röra ett finger. Allt har sina för- och nackdelar;-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30