Fem en fredag v. 4: Hälsostatus II

Ännu en "händelserik" vecka har förflutit, och det är åter dags att svara på 
elisamatilda.se:s fredagsfrågor. Dom får mig verkligen att reflektera över 
livet och vad som pågår och inte pågår i det!

1.  Vad är det bästa du gjort för dig själv de senaste dagarna?
Att jag deltagit i alla trevliga arrangemang som jag inbjudits till, alla fester!


2.  Vad ska du försöka ta dig an under kommande dagar?
Ska försöka besvara alla brev och tacka ja till alla inbjudningar 
till roliga aktiviteter som ideligen droppar in!

3.  Vad blommar i dig?
Fantasin!


4.  Vad har du dagdrömt om på sistone?
Om alla glada möten och träffar med familj, släkt och vänner. 
Som jag längtar!


5.  Vad får du näring ifrån?
Det måste vara fantasin! Jag har också börjat äta 
en hel apelsin i stället för en halv till frukost!

¤¤¤¤¤¤¤

Jag måste verkligen säga att jag tycker att livet är ganska så
innehållslöst just nu! Det händer absolut ingenting, och det
hjälper inte hur man än anstränger sig. För på vilket sätt ska 
man anstränga sig? 

Det enda jag kan komma på, det är att använda fantasin, att
se framför mig hur man träffas och gör roliga saker, åker iväg
till någon närliggande stad och leker turist (det kan man till
och med göra i sin egen stad), äter tillsammans hemma eller
på restaurang, eller bara träffas. Och kramas!!!

Ha nu en trevlig helg! 







Kommentarer

  1. Härliga svar! Så länge man har humorn kvar tror jag man överlever!!!

    SvaraRadera
  2. Fantasi är fantastiskt och något som gör livet roligare. Är så tacksam för att jag har en livlig och aktiv fantasi.

    SvaraRadera
  3. ja, det är ett elände med alla brev och inbjudningar. en räcker inte till, helt enkelt. och så ska en gå på alla festerna också. hur ska en kunna välja?

    SvaraRadera
  4. Nä fy 17 vad trist det är egentligen! Fast jag har precis bjudit in en väninna och hennes hund, Anna och Leo, till lunch nästa helg. Lite knepigt faktiskt för hon är både laktosintolerant och vegan, alltså blir det nån sallad - utan god dressing. Enbart olivolja och hemodlad lime, för den goda maltvinägern vi använder kan hon inte äta. Leo däremot är det inte så svårt med, han är som alla andra hundar; Äter nästan allt!
    Sen har vi en annan bekant som är knepig, han äter inte nåt annat än korv och potatis eller lövbiff med pompe - men inga såser eller grönsaker till. Han firade jul med oss för några år sen. Han åt ingen sill, han åt istället en macka med smör på för han äter inte ost. Han åt inga fiskrätter för övrigt heller, så när vi åt massor med olika lax, strömming och Janssons då åt han ingenting alls. Men sen åt han faktiskt köttbullar och skinka - vilket man som värdinna fick vara tacksam för..... Men han blir inte bjuden hit nån mer gång, för efter ett antal luncher här har han aldrig bjudit igen!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  5. Inget fel på fantasin här inte, jag hann ju bli lite avis innan jag fattade...
    Här sitter jag skitig och dan då jag inte törs gå och bada i byns allmänna bastu under rådande omständigheter. Har inte badat där sedan för jul, så du fattar hur det luktar här...
    Vi sitter nog alla i samma båt, kan inte något snart hända som gör att vi återgår till lite mer normala rullor. Och det utan att vi alla blir sjuka och eländiga. Ta den förbaskade coronan ut i yttersta rymden.
    Se där, fixat!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så finurlig du är! Jag gick nästan på dina svar, eller jo, jag gjorde nog det och hade ett svar klart i mitt huvud att gratta dig till din inställning. Ja, åsså kommer sanningen i del 2 av ditt inlägg.
    Då kan du vara glad för att du har fantasi och kan drömma dig bort. Det är inte alla som kan göra det.

    Bästa inlägget till temat jag läst så här långt:-)

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder.
    Ja fantasin är något vi ska låta blomma inom oss för det ger näring o energi på ett fantastiskt sätt.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  8. Ja, med fantasin kan man komma långt!
    Hoppas du får en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag säger som Paula och BP, gick på dina svar innan jag förstod, lurigt bra ;) Fantasi kan flytta berg och göra underverk. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  10. Allt de där roliga, alla fester och allt umgänge de får du snart uppleva igen tror jag. Snart har väl hela befolkningen haft Covid. Fantasin den är en gudgod tillgång, den använder jag ofta.
    Kramiz

    SvaraRadera
  11. Man får verkligen vara tacksam för att man har fantasi i dessa tider. Det är det enda som kan förändra vardagen en aning. Att dagdrömma om sånt som säkerligen kommer att bli av så småningom är det som håller mig uppe just nu. Leve Fantasin!

    SvaraRadera
  12. Jaa, jag tror att fantasi och humor är det som gör att vi håller oss uppe så länge! Men snart ni! Då är det här över och vi kan äntligen blomstra och göra fantasin till verklighet! 😁

    SvaraRadera
  13. Mäh, nu har jag försökt kommentera flera gånger men tydligen försvinner allt upp i rymden. Jag försöker igen...Jag började läsa ditt inlägg med stor förvåning tills jag insåg att även du får stunder då vi hallucinerar och nästan tror att saker händer. Stunden efter inser man att allt var en dröm så man sjunker återigen ihop i soffan som man nästan har slitit ut men snart...snart...eller? Ska vi inte få flyga ut som fåglar snart? Jo! Vi bestämmer så! Kram ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jippie! Jag fixade det efter lite datorstädning. Däremot blev det frågetecken istället för kram emoji men men...du fattar...Tjingeling

      Radera
    2. Att skilja på saga och verklighet blir allt svårare Ingegerd! Det beror kanske både på ålder och pandemi?!Men snart du! Klart vi ska flyga ut som fåglarna, när som helst nu! Jipppiiiii!! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30