Fem en fredag v. 5: Vardagsliv


Idag är det fredag och mot min vilja har jag varit
uppe sedan halv åtta! Det skulle nämligen komma
en man och byta ut en kakelplatta vid spisen. Han
kom, och det tog mindre än en halvtimme, men jag
kunde ju inte hoppa isäng då. Så nu sitter jag här
och ska ta mig an elisamatilda.se:s fredagsfrågor.

1. Vilken aktivitet utför du varje dag?
Jag äter frukost.


2 kokta ägg, en halv burk makrill som jag fördelar på en
skiva hårt bröd, en pressad apelsin och en kopp kaffe.

2.  Vad gör du enbart på helgen?
Hoppar över vardagsmackan till frukost, och äter 2 rostade
smörgåsar, en med skinka och en med ost och marmelad.
Vilka utsvävningar va´!! 😄


3.  Har du, eller har du inte magneter på kylskåpet?
Självklar har jag magneter på kylskåpet, men inte i samma
omfattning som på bilden nedan.


4.  Vad för något går mest på automatik i din vardag?
Jag tycker det mesta går på automatik. Det har varit ett
måste för mig, för att få den här pandemitiden att gå.
Det är lätt att man blir kvar i sängen annars!


Det är lite så här jag känner mig!

5.  Vad kallar du spontanitet en vanlig tisdag?
Att öppna en flaska vin, och speciellt om jag är ensam.
Men det har skett vid något enstaka tillfälle då jag 
verkligen firat något. Annars är vin en sällskapsdryck
tycker jag!


¤¤¤¤¤¤¤


Ha en riktigt trevlig helg!








Kommentarer

  1. blir så sugen på ett perfekt löskokt ägg, steker oftast på kvällen... måsten har jag inte många, ha en bra fredag!

    SvaraRadera
  2. Vin en vardagskväll är lite lyxigt, det tycker jag också.

    SvaraRadera
  3. Vin har vi inte druckit sen nyårsafton och då missade vi att öppna skumpan. Kan bero på att min gubbe la sig redan klockan 22.....Visserligen var jag uppe över 24, men dricka skumpa ensam, nej där går gränsen!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. vardagsfrukosten låter god tycker jag. vin är verkligen en sällskapsdryck det tycker jag också. vissa rutiner har varit bra att ha under den oändliga pandemitiden

    SvaraRadera
  5. Härligt att läsa dina svar i "fem en fredag" såklart kan man öppna en flaska vin själv närsom, varför inte en tisdag? Allra helst när man som jag, jobbar på helgerna! Tycker dina frukostar låter mumsiga, vardag som helg!
    Ha en fin fredagkvälL!

    SvaraRadera
  6. Som pensionär kan man öppna en falska vin/öl precis vilken veckodag som helst tycker jag. Ytterligare en fördel med att vara panschis.
    Äter aldrig frukost och nöjer mig med ett glas Brämhults och en kopp kaffe. Inte direkt hälsosamt, jag vet;-)
    Din helgfrukost är min mans vardagsfrukost dock minus makrill.
    Men nu blev jag faktiskt lite sugen på löskokta ägg, som jag inte ätit på länge:-)

    SvaraRadera
  7. Din frukost låter verkligen god! Låter mer som en helgfrukost hos mig.😊

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder till dina svar! Bruden som halsar vinaren i soffan. hon är ju för söt...
    Jag äter också kokt ägg varje morgon men det räcker inte med det utan det slinker ner två rågbrödskivor, rostade med pålägg också, men jag kallar det brunch för jag äter den vid elvasnåret! Jag håller med om att man behöver rutiner för att inte flyta ut helt, med hund blir det lättare med strukturen. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Ja att öppna en flaska vin är verkligen lite sådär härligt spontant :)
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  10. Oj, har någon smygfotograferat min kyl och frys? ;) På dem sitter nämligen bortåt 2000 magneter. Helt knäppt, jag vet.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Trevliga svar och nu är det snart läggdags en lördag!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30