Selfie-dags, omg 6




Hittade Klimakteriehäxans Selfie-inlägg förra veckan och började fylla i frågorna, men det verkade alldeles för svårt. Alla mina svar slutade på a eller e, så jag la ner! Nu var jag där och smygkikade igen, och jag ska banne mig fylla i frågorna! Nu kör jag!!!

1.  Min hobby: Skapa (och det kan vara allt från att klippa och klistra till att skriva och rita. Jag är inte på något sätt bra på det, men det är kul!)

2.  På huvudet: Annorlunda pannband, inköpt på ön Tequile i Peru. Där är det männen som stickar, och kvinnorna som behärskar vävningens konst.

 

3.  Tidsfördriv: Dagdrivare, som mest hoppar från det ena till det andra. Jag läser en stund, löser några ord i ett korsord, sorterar ut lite saker ur bokhyllan, skriver lite. Jaa, så där håller jag på, och egentligen blir det ingenting gjort! 

4.  Dryck: Earl Grey med lite honung i.

5.  Bok jag aldrig glömmer: Det osYnliga barnet av Tove Jansson. Det är en fin bok med korta berättelser, men just berättelsen om det osynliga barnet finns där djupt i mitt inre. Jag träffade så många osynliga barn under mitt arbetsliv, barn som när de blev synliggjorda många gånger blomstrade. (Hittade ingen oförglömlig bok på Y!)


6.  Älsklingsmat: Teriyaki-kyckling på risbädd.

7.  Häftig person: Gina Dirawi, en modig ung tjej

8.  Dit längtar jag: Irland, där skulle jag så gärna vilja vandra

9.  Plagg jag avskyr: Dansbandsutstyrsel, det är förskräckligt när dom spökar ut sig så man knappt kan tänka på vad dom spelar, vilket kanske inte är så mycket att tänka på! 😜

Jag tycker att dom här pojkarna spelar ganska bra faktiskt!

10. Lagar aldrig: Löksås utan lök

11. Pasta: Spagetti

12. Alltid i frysen: Infrysta varor av allehanda slag

Jag måste ju säga att det här tog tid, och jag måste verkligen tänka till. Nu är klockan halv två på natten, så det blir nog till att hoppa i säng. Men det var ganska kul också!









 

Kommentarer

  1. Ojoj, ditt svar på "tidsfördriv" känns väldigt bekant ... roligt att du antog utmaningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men kul varé! Fast inte helt lätt som sagt!

      Radera
  2. Tidsfördriv det känner jag igen mig i, som sagt det blir inte mycket gjort. Tycker du klarade det här galant ,-)) Det är knepigt ,men det är det som gör det så kul ,-)
    Selfie nummer 2 hoppade jag över, det stod bara still! Men sen så kommer man igång ,-) kul att komma in hos dig och läsa ,-) Ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Du skriver om det som jag skriver om, ,-)) Livet precis som det här ,-))
    KRAM Primrose om din blogg alltså ,-))

    SvaraRadera
  4. Dina svar är ju helt underbara! Håller med dig om dansbandsklädseln och musiken....nä inget att fundera över - det är påtok för smörigt för min smak.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Så kul att du har lagt upp en Selfie igen. Fortsätt med det, även om du sitter uppe halva nätterna. Det är ju en avfördelar med att vara pensionär, man kan lägga sig när man vill och gå upp när man känner för det.
    Jättekul att läsa dina svar. Älskar din aversion mot dansbandsklädsel. Gissar att du inte bara stör dig på klädseln utan även på musiken. Det gör jag;-)
    Så jag skrattade åt din löksås utan lök:-))))
    Du MÅSTE bara vara med igen nästa vecka. Älskar din humor och finurlighet i dina svar:-)

    SvaraRadera
  6. Heisann, heisann! Synes det er greit å "jukse" litt når det er umulig å komme videre. Det viser at du er en problemløsende person! Fortsett med det. Ellers så kan jeg skrive under på det fleste svarene dine også. Vi er nok ganske like vi på vår alder i bloggverdenen! Ha en fin dag ;:OD)

    SvaraRadera
  7. Oh va kul, jag skrattar nästan högt, både åt den förskräckliga dansbandsutstyrseln, och åt löksås utan lök! När åker vi? Till Irland? Det är ett drömresmål för mig också, fast kunde nöja mig med Skottland också...
    Dagdrivare är jag också, herrejess jag är alldeles chockad över att det finns andra som jag...Jag har en bok på toa, en på vardagsrumsbordet och en vid sängen. Sen ska man hinna blogga, läsa alla nyheter, hälsa på hos andra, gå ut med hunden, vem påstår att pensionärstillvaron är enkel?
    Vi har en del gemensamt du och jag, och förresten, jag vill gärna se ditt peruanska pannband! Kram

    SvaraRadera
  8. Löksås utan lök = Smart! Skapa är ju ett brilliant svar. Dansbandsutstyrsel ja kan man hitta sämre :) Så trevligt att du kikade in och var med.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30