Selfie nr 7



Ny vecka och ny Selfie hos Aina på bloggen klimakteriehaxan.blogspot.com

Det är tolv nyckelord där svaren hänger ihop genom att sista bokstaven i första svaret blir första bokstaven i andra svaret o.s.v. Du kopierar och lägger in dina egna svar och är precis så kortfattad eller mångordig som du har lust med! När du svarat lägger du in en länk i Ainas kommentarsspalt så att alla kan hitta och läsa!

1.  Morgonvana: Gympapass (jag känner mig  duktig!)

2.  Djur: Säl (Dom har så underbara ögon, så jag blir helt betagen)

3.  Ost:  Lagrad Prästost (den är god, men min vardagsost är Munkens Svarta, och favoriten är Bavaria  Blue)

4.  Sällskapsspel: Test i bäst, eller var det tvärtom? Barnbarnen gillar Bingolotto, ja inte på TV, utan  när vi spelar mitt bingospel hemma, med små gröna pluttar som läggs på brickor, och med mig som bingoutropare.

5.  Dricker aldrig: Tequila (finns aldrig någon anledning, men blev jag bjuden så skulle jag med tvekan tacka ja. Tycker inte det är speciellt gott.)

6.  Litterär figur: Aragorn, från Sagan om Ringen, en trilogi som jag försökt mig på tre gånger, men jag orkar bara ett par hundra sidor, sedan ger jag upp. Köpte böckerna när min son var i tonåren, och han har läst dom ett flertal gånger och även som vuxen.

7.  Njutbart: Naturupplevelser, och det kan vara allt från det man upplever med syn, hörsel och känsel.

8.  Äter gärna: Räkcocktail, och överhuvudtaget rätter med räkor. Mumma!

9.  Dans: Lambada, det skulle man kunna!

10. Beatles-hit: Ai want to hold your hand (Vadå? Stavas inte jag så på engelska??)

11. Vid datorn: Dagligen sitter jag där, men bloggar gör jag inte så ofta. Det har varit elisamatildas fredagsfrågor tidigare, men nu har jag fått ytterligare en favorit, Ainas Selfie på måndagar. Det är jätteroligt, och håller verkligen igång de små hjärncellerna.
För övrigt skriver jag, både det ena och det andra, kollar mail, betalar räkningar, lägger in bilder o.s.v. 

12. TV-serie: NCIS, amerikansk kriminalserie. Den brukar jag titta på när det är allt för dåliga program  på de vanliga kanalerna. Annars tycker jag att engelska kriminalserier är så väldigt mycket bättra än de amerikanska. 

Då tackar jag för den här gången och önskar alla en underbar Alla Hjärtans Dag, och en underbar vecka överhuvudtaget. 





 

Kommentarer

  1. Haha, gillar dina genvägar! Och jag tillhör också gänget som kan äta räkor i princip hur ofta som helst!
    Ha en fin hjärtedag!

    SvaraRadera
  2. Bra svar ,-) Och snabb var du! Tequila hade jag också som svar ,-))
    Gympapass varje morgon, du är duktig! Munkens svarta är god ,-) Och spela bingospel med barnbarnen och vara bingoutropare skulle vara kul. Bra svar har du.
    Ha en härlig Alla hjärtans
    Primrose ,-)

    SvaraRadera
  3. Så kul att läsa dina svar! Å visst tar det en stund att få till svaren, puh!
    Räkor är mums, kan äta hur många som helst!
    NCIS hamnar man ibland framför på tv:n, gillar Law and Order special victims unit!
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvaraRadera
  4. Roliga piffiga svar ;) gillar dem!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vad gäller kriminalserier så håller jag helt med dig - engelska serier slår amerikanske med hästlängder. Väntar med spänning på nästa Shetland och sedan förhoppningsvis en säsong till med "Ett fall för Vera".
    Tequila har jag bara druckit en gång i Key West. Det var en gång för mycket. Gillar inte sprit över huvud taget. Vin och öl däremot - inga problem;-)
    Älskar ditt fyndiga svar Ai på Beatles-låten - hahaha:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar inte heller spritdrycker, men precis som du tar jag gärna ett glas vin eller öl, beroende på vad jag får till.
      Vera är en av mina favoriter och Shetland är också bra. Ha det gott!

      Radera
  6. Trevliga svar ... bra jobbat! Jag har aldrig ens smakat Tequila!
    Håller helt med både om sälögon och deckare!

    SvaraRadera
  7. Bavaria blue mmmmmm. Jodå så stavas det på engelska , nöden har ingen lag =)
    Kul att läsa dina svar och jag tycker om när folk är kreativa och hittar egna lösningar. Ha det fortsatt bra så här i vänliga veckan!

    SvaraRadera
  8. Oh vad du är duktig med gympan! Går du på gympa i närheten? Jag började med sofias gympa på SVT och kom väl till lektion 10 och sen rann det ut i sanden Men,,,skam den som ger sig, jag bara måste fortsätta, min kropp behöver det! Jag följde i somras en webkamera live från finska Saimen där den utrotningshotade Saimen-sälen agerade fotomodell, sötchock
    Sagan om ringen har jag varken läst eller sett, lika illa med Harry Potter...
    Lambada har jag dansat, talar inte om hur det gick, men kul var det! Jag längtar just nu efter naturen, den som snart tittar fram under snöblasket. Vi är rätt överens du och jag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag går på pensionärsgymmet 2 ggr i veckan, och de dagar jag inte går där gör jag ett gympaprogram hemma, hopsnickrat från olika sjukgymnaster. Jag måste bara, vilket jag vill eller ej. Får sådan värk i lederna annars.
      Harry Potter läste jag första boken för mina barnbarn, och sedan läste jag två till helt för mig själv. Tyckte faktiskt det var lite spännande!
      Är faktiskt lite besviken på mig själv när det gäller att ta mig ut i naturen. Det blir allt för sällan trots goda föresatser! Men i takt med att det börjar spira i naturen, så kanske det börjar spira i mig också! Man kan ju alltid hoppas! Kram!

      Radera
  9. Jätteroligt att läsa dina svar och en hel del igenkännande fanns det. Nu stämde inte kanske mina bokstäver med dina så det blev skillnader förstås. Men hade de stämt hade jag haft fler likheter med dina svar. Så bra att börja morgonen med gympa! Jag har ett rehabprogram för ryggen men tar det tre dagar i veckan. Och sedan dagliga promenader.
    Allt med räkor gillar jag också och skaldjur i stort.
    Önskar dig en fin vecka på alla sätt.

    SvaraRadera
  10. Heisann! Takk for at du stakk innom bloggen min ;:OD) Og jeg ser du har en "snert" i svarene, det liker jeg vet du!!!! Og reker kan man aldri ete meg mett på, en liten pause, så kan man gyve på igjen. God sommersnacks, så vi har noe å glede oss til hvis det fremdeles finnes reker i sjøen! Ha en fin dag, her skinner sola ;:OD)

    SvaraRadera
  11. Jag är verkligen imponerad att du börjar dagen med ett gympass. Det skulle jag aldrig komma på tanken att göra. Haha! Jag gillar din stavning på Beatleslåten. Varför kan det inte stämma? NCIS tittar jag också på, men precis som du så föredrar jag engelska deckare. Kram

    SvaraRadera
  12. Börja dagen med gympapass är bra. Jag går 5 km varje morgon, men jag dricker vatten först. Har aldrig sett en säl i ögonen men jag älskar alla djur, vilda farliga vill jag dock inte träffa öga mot öga. Naturupplevelser är underbart ren njutning. De här vi datorn är kul, för jag tolkade det som en sak jag har vid datorn, men de flesta har tolkat det annorlunda 😊
    Ha en fin fredag
    Kramiz

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30