Selfie nr 12

 

Min dator har legat nere totalt, nästan. Var jag än försökt komma in
så har texten "den här sidan svarar inte" kommit upp. Men igår kom
min datorkunniga son hit och fixade det. Allt måste startas om?!
Tänkte hoppa över klimateriehäxans Selfie-frågor. men gick ändå in
för att läsa dom. Och tänk, jag tror att dom är lite beroendefram-
kallande, för jag kunde inte låta bli att svara på dom!!

1.   Mitt yrke: Socionom
2.   Brädspel: Mahjong
3.   Bästa köksprylen: Gaffel
4.   Bil: Laban (Renault 4 L, som jag ägt två stycken, en vit och en rosa)
5.   Älsklingsmöbel: Nedsutten mysfåtölj
6.   Öl: Julöl
7.   Tidning jag läser: Lokalblaskan EP 
8.   Favorit i garderoben: Poncho (min "lilla svarta", som värmer mig på altanen)
9.   Basvara: Ost
10. Radiofavorit: Tankar för dagen (som tar upp en massa bra ämnen, men som 
      sänds alldeles för tidigt för att få mitt lyssnande öra!)
11. Material: Nubuck
12. Underskattad matvara: Klappgröt (gjorde alltid min mamma när jag var 
      liten! Vem gör det nu för tiden?)

¤¤¤¤¤¤¤


Kommentarer

  1. Testar!
    Skrev en kommentar som jag tror försvann.

    SvaraRadera
  2. Jag var inne på "Safari" och där fungerade det inte att kommentera.
    Instämmer helt i att den här utmaningen är beroendeframkallande. Roligt att fnula för egen del och minst lika roligt att läsa andras svar.
    Kände igen mig i flera av dina men bokstäverna ska ju också stämma.
    Skönt att sonen kunde hjälpa dig med datorn så att du är "tillbaka" igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lite kul att få tänka till. Sen är det ju så att mycket stämmer in på vad ni andra skriver, men inte "mina" bokstäver.
      När datorn inte fungerar känner man vad beroende man är av den, både när det gäller sådana här saker, men också viktigare såsom bankärenden o.dyl. Man blir ganska ställd!

      Radera
  3. Visst är det ett "måste" att delta på såna här kluriga utmaningar. Jag älskar dom - även om dom ibland är extremt svåra!
    Nej, jag ramlade inte över nån pallkrage igen idag - och jag gjorde faktiskt inte det i förrgår heller. Jag satt på min dåliga trädgårdspall och skulle resa mig när den välte och jag åkte ner i pallkragen. Naturligtvis på mina ben och då speciellt på det högra, sen har jag ju diskbråck också så att resa sig upp var inte att tänka på. Jag kravlade mig ner från pallkragen till gräset där jag sen låg i 45 minuter innan jag fick hjälp. Men det kunde ha varit värre, det kunde varit 2nö och -10 grader...
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  4. Visst är Klimakteriehäxans Selfie beroendeframkallande. För man måste faktiskt tänka när man svarar på frågorna. Bra en sådan sak;-)
    Skrattade gott åt vårt gemensamma material "Nubuck". Kul att det blev just så. Å om du kan spela Mahjong så beundrar jag dig. Det spelet är lika obegripligt för mig som Bridge.
    Jättekul att läsa dina svar.

    PS. Datorer SKA fungera. Så är det bara. Å om dom inte gör det är man tacksam för familjemedlemmar så ser till att de funkar igen;-) DS.

    SvaraRadera
  5. Du har helt rätt....när man läst frågorna till selfien börjar man automatiskt spåna på vad som passar in. Klappgröt har jag aldrig smakat, och ärligt talat tycket´r jag inte det hörs särskilt gott....men jag kan ha fel. Kram

    SvaraRadera
  6. En härlig selfie, kul att du inte avstod den här gången heller! Klappgröt har jag bara hört talas om, låter inte så värst gott? Det där med datorer - tur att man har barn ... skönt att allt funkar igen!

    SvaraRadera
  7. Heisann, oj, har du hatt rosa bil!!!! Tøft!!! Noen ganger skriver dere at det er trøblete å forstå norsk. Vanligvis fikser jeg å lese svensk ganske godt fordi vi fra jeg var liten har hatt svensk TV-kanal og jeg hørte da på svensk radio. Vet ikke hva Nubuck og Klappgrøt er... Ha go´hælj ;:OD)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30