Selfie nr 13

 

För trettonde gången kommer måndagens selfie hos klimakteriehäxan. Tolv frågor där svaren hänger ihop genom att svar två börjar på sista bokstaven i svar ett o.s.v. Lägg gärna in en länk i kommentarerna hos Aina, så vi kan se hos vilka vi kan gå in och läsa. Det är det mest spännande, att läsa vad ni andra har svarat!

1.   Alltid till frukost: Smörgås (hård med makrill till vardags och toast med ost och marmelad till helgdags)
2.   Omläst bok: Svek av Kerstin Bergström (jag läser sällan om böcker men den här har jag läst många gånger, av olika anledningar)
3.   Flerårigt plagg: Klänningar (som hänger där år efter år och aldrig används)
4.   TV-program: Rapport (varje dag)
5.  Reser ofta med: Tandemcykel (Vilket är en sanning med modifikation, för jag har bara varit på tandemsemester en gång!) 😳
6.  Barnslig favorit: Lilla M(Älskar hennes sätt att vara. En av mina bort-gångna systerdöttrar var  en kopia av Lilla My!)


7.   I filmens värld: Yrrol (var det enda jag kom på!)
8.   Museum att återbesöka: Louvren, var där för många år sedan, och ett besök på Louvren är som en spottloska i havet! Där skulle man kunna gå i dagar. 
9.   Kläder jag köpt två av: Nylonstrumpor (man fick inte köpa en! 😉)
10. Frukt jag aldrig får för mycket av: Rambutan, som är en vanlig frukt i Taiwan. Jag tycker inte den smakar särskilt mycket, så det är återigen en liten nödlögn om jag säger att jag aldrig kan få för mycket av den. 

11. Kollar på nätet: Nyheter, (era bloggar, facebook, och google om jag letar efter någonting)
12. Ord jag längtar efter att höra (igen): Raket uppskjuten i rymden för evinnerlig tidsperiod. Medföljande astronaut: V. Putin

¤¤¤¤¤¤¤

Ha en fin vecka!







Kommentarer

  1. En raket i rymden med Putin, vilket kanonsvar!
    Rambutan ser spännande ut ,-)) har aldrig provat. men det tänker jag nu ,-) Nyttig god frukost, du får ihop det jättebra! tummen upp igen för raketen med Putin!
    Ha det fint Primrose ,-)

    SvaraRadera
  2. Ditt sista svar skriver jag gärna under på. Jag är inte heller så förtjust i Rambutan. Det smakar mest som en geléklump, tycker jag. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore väl ett bra sätt att bli av med gubben!
      Rambutan är lite smak och mycke konsistens enligt min smak. Ha en fin vecka!

      Radera
  3. Den raketuppskjutningen applåderar jag innerligt och livligt. Kul med mackorna, marmelad och ost "får" jag bara på helgen ... Louvren är för stort. Och Mona Lisa för liten. Tack för en finfin selfie!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förvånade mig, att tavlan med Mona Lisa var så liten. Men hennes blick var intensiv! Jag tyckte att hon tittade på mig (fast det var väl tvärt om),

      Radera
  4. Där satt den - sista alltså. Håller sååååå med dig. Det är jättemånga av deltagarna som önskat sig nåt liknande, men ingen utom dig tog hjälp av en raket:-)
    Marik på knäckebröd - MUMS faktiskt, dock inte till frukost, men gärna som mellanmål på kvällen.
    Sedan håller jag helt med Klimakeriehäxan. Louvren är alldeles för stort, och jag var sååååå bersviken när jag såg hur liten tavlan med Mona Lisa var.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Både ägg och makrill innehåller många nyttigheter, så jag blir sååååå frisk! Men friskt är inte herr P, i huvudet alltså!

      Radera
  5. Rambutan har jag aldrig smakat, såna exotiska frukter finns inte ute på landet...
    Jag gillar makrill men inte just på morgonen, tar ofta en knäckemacka med kokt skivad potatis, makrill och friterad lök till lunch!
    Jag hoppas han får en evighetslång resa herr Putin i rymden...
    Louvren låter spännande, har aldrig besökt Frankrike, men har varit i Vinterpalatset som mycket ung, då när man inte uppskattade konst särskilt mycket..
    Kram

    SvaraRadera
  6. Rambutan finns att köpa ibland, så då tycker jag du ska smaka.
    Knäcke med potatis och kaviar är gott också.
    Jag har aldrig besökt Vinterpalatset, eller St Petersburg, och nu vet jag inte om jag skulle vilja det heller! Möjligtvis den dagen då han flyger omkring i rymden och inte kan komma ner! Kram!

    SvaraRadera
  7. Så roligt att läsa dina svar. Och visst känner jag igen mig i flera. Även om det nu bokstavsmässigt inte blev så- Yrrol, gav många skratt, Rapport, Lilla My, rambutan, m.fl.
    Tack för boktips. En bok jag ännu inte läst.
    Ditt sista svar stämmer jag in i med all kraft.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det roligt att läsa varandras svar. Och många gånger stämmer det in på ens egna som man INTE skrivit in p.g.a. bokstavs"tvång".
      Kerstin Bergström skrev mycket om uppväxten i ett hem med missbruk, vilket var anledningen till att jag läste hennes bok/böcker flera gånger. Jag arbetade under många år med gruppverksamheter för barn till missbrukare. Har också personliga erfarenheter av det. En bok som är läsvärd för alla, och som kanske kan skänka lite förståelse för hur de här barnen har det, och hur de reagerar på olika vis.
      Ha det gott!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30