Värmande plagg

Men det är ju bara torsdag och ändå är jag här på Bloggen?
Jaa, på förkommen anledning och enligt önskemål,
lägger jag härmed ut några bilder på värmande plagg som
faktiskt berikat, eller snarare kanske räddat mitt liv, 
sommar såväl som vinter!


Först kommer mina långkalsingar som jag inköpte
till ett svindyrt pris på Helags fjällstation 2003. 
Dom fyller alltså 20 nästa år och har sannerligen
gjort rätt för sig!

Dom ser inte mycket ut för världen, men titta inuti!
Värmande små öglor gör att man aldrig fryser om ändalykten.


För huvudet, som kanke inte är en lika värdefull del av kroppen,
inhandlade jag nedanstående pannband, stickat av en 
liten peruansk man på ön Tequila i Peru.
Det var där som männen stickade, och kvinnorna vävde.

Så för min del är jag förberedd på oväder oavsett årstid!

¤¤¤¤¤¤¤





 

Kommentarer

  1. Långkallingar oavsett utseende och material är alltid totalt avtändande. Men de ska ju hålla oss varma.
    Ditt pannband köper jag direkt! Har aldrig sett nåt liknande. Love it! Himla kul med en selfie och se hur fin du ser ut:-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30