Fem en fredag v. 21: Gott och blandat

Fast det känns nästan som om det var igår! För först igår gick jag in och läste svaren på förra fredagens frågor! Tiden har bara flugit iväg. Vad har jag gjort? Jo, jag har varit till Västerås och besökt deras Konserthus och lyssnat på deras symfoniorkester. Samtidigt tog vi en vända till Ikea och köpte förvaringslådor till mitt inneförråd. Nu är det ordning och reda där må ni tro! 
Sedan har jag varit på körkonsert i vår egen underbara Vårfrukyrka. 
Jag har varit till Blomsterlandet och köpt växter som jag planterat på min lilla uteplats på framsidan. Också gymmet förstås. Jaa, tiden har bara flugit iväg, och plötsligt är det dags för elisamatilda.se:s fredagsfrågor igen. Här kommer mina svar:

1.  När var du senast helt off line?
Var på begravning för ett tag sedan, och då hade jag inte ens mobilen med mig. Men jag måste säga att det är ganska ofta som jag glömmer att ta den med mig. Speciellt när jag ska gå ut och gå. Det är lite tokigt, för vad gör jag om jag t.ex. skulle ramlar eller om något annat händer?

2.  Vad skulle du klä ut dig till vid en maskerad?
Det beror på om det är något tema. 
Jag är en sådan där som tycker det är gul att skoja till det. Och det behöver inte vara så märkvärdigt.

3.  Vilka två val behövde du senast välja mellan?
Aftonbladet eller expressen. Nää, jag bara skoja! Det var nog om jag skulle upp och hämta min bil, som var på verkstaden, eller om jag skulle be om skjuts. Jag gick!

4.  Vad gjorde du senast i skogen?
Var ute och gick med några ur La Familia. På vägen tillbaks till bilarna tog barnen och jag en annan väg än föräldrarna. Och till vår glädje kom vi fram snabbare än dom, så vi satt där och mumsade kakor när föräldrarna så småningom dök upp!


5.  Vilken aktivitet gör du helst ensam?
Om jag ska handla kläder och vet vad jag letar efter, så går jag helst själv. Men jag tycker också att det är skönt att promenerar (i våra parker) ensam. Jag tänker så bra då!

¤¤¤¤¤¤¤

Under en period så läste jag sagor på barnbarnens dagis. Då satte jag på mig en stor hatt och ett par speciella glasögon och så sa jag till barnen att: "När jag sätter på mig hatten och glasögonen då är jag Tant Saga, och när jag tar av mig dom så är jag Emils och Emmas farmor igen." De blev jättebra på att hålla isär de två personligheterna.
 
För något år sedan skickade jag en inbjudan till påskmiddag med Påskharen som avsändare. Det räckte med min gamla joggingjacka och mina halksockor för att symbolisera det hela!


Ha en riktigt fin helg!



Kommentarer

  1. kul med konsert, det var inte i går... Precis, efter en isig vinte går jag aldrig ut utan mobilen, det gick bra det året. Bra att du gick till bilverkstan! Jag har inget emot att handla kläder med nån, även maken duger... senast handlade vi underkläder med trettonåringen, som är längre än jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt dumt att inte ta med sig mobilen, men den är ju så oviktig för mig, så jag glömmer den helt enkelt! Ska jag inte ha något särskilt så kan det vara kul att ha någon med sig, men om jag letar efter något speciellt går det mycket lättare om man inte behöver ta hänsyn till någon annan.

      Radera
  2. Man borde ha mobilen med sig när man går ut på egen hand. Jag har den oftast med mig men ibland glömmer jag den.
    Smart att gå istället för att be om skjuts. Bra val!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ju en extra motionsrunda, och det behövs verkligen!

      Radera
  3. Sicken fin påskhare på sista bilden! Å du har hunnit med mycket denna vecka. Jag promenerar gärna själv också, man tänker verkligen bra då!
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den här veckan har varit intensiv, men så har tiden bara runnit iväg oxå. Hoppas din helg varit trevlig!

      Radera
  4. Shoppar gärna med sällskap, men det funkar absolut inte med vem som helst! Fin kanin/hare du var!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska man ha någon med sig så måste det verkligen vara någon som man känner väl!

      Radera
  5. ja, ensamma promenader är bra. då kan en ha den takt en vill. kul med konserter. jag har ett par i sikte. hur fick du halksockor att stå upp som öron?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Halksockorna är ju sådan där utan skaft. Det är bara att böja till en lite tjockare ståltråd i sockans form, trä in den i sockan och sätta fast öronen på ett diadem med ståltråden.

      Radera
  6. Skönt med en promenad för att hämta bilen. Jag kommer nog aldrig bli den som lämnar mobilen hemma. Jag vill ju regga mina steg. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Själv fick jag låna en stegräknare av min sonson. Jag blev så stressad så jag lämnade tillbaks den efter en vecka! Men mobilen är ju faktiskt bra att ha med, i fall det händer någor!

      Radera
  7. Åh jag älskar ditt inbjudeskort! Det gäller ju att inte bara bjuda gäster, man måste bjuda på sig själv också.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att busa och ställa till mig! Och det blir oftast uppskattat! Kram!

      Radera
  8. Vilken häftig och härlig inbjudan, du bjuder på dig själv där ju!
    Ytterst få tillfällen som mobilen är avstängd. Den är dessutom både en TV och radio 🤗

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den blev uppskattad. Har inte mobilen avstängd annat än när jag är på något speciellt. Men jag använder den inte till något annat än att ringa med,

      Radera
  9. Jag gillar inte att vara utan mobilen. Har jag bara mobilen med mig så klarar jag mig. Nästan i alla fall. Jag kan betala, har bankkortet i mobilen Apple Pay, jag har Swish också. Kan åka buss, den appen har jag också. Men framförallt händer det något så kan jag ringa.
    Jag går inte så ofta däremot cyklar jag ofta och det är som du säger när du går, jag tänker bra när jag cyklar ensam. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju oftast mobilen med mig (om jag inte glömt dem!), men jag använder den bara till att ringa med. Annars använder jag bankkortet. Visst tänker man bra när man rör sig! Ha det gott!

      Radera
  10. Sötaste påskharen jag sett! Och vilken bra idé med tydliga rollfördelningar! Jag som i det närmaste är rädd för barn skulle nog gärna ställa upp som sagotant, pratar ju som muminmamma, men är alldeles för feg.
    Mina tjejer har tutat i mig att jag inte får gå utanför dörren utan mobilen. Det har faktiskt gått hem hos mig, o tur är väl det för det har hänt att jag ramlat och brutit mig...Numera väljer jag mest gång- och cykelvägar eftersom balansen inte är som förr. Och så kul att tiden rusar...fast ändå inte...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag tror att du skulle vara en helt underbar sagotant. Muminmamman är ju sååå himla go´! Jo, jag vet att jag borde bli mer noggrann att ta med mig mobilen, men jag ska bättra mig! Denna vecka ska jag ta det lite lugnare än förra! Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30