Fem en fredag v. 22: Upprepning II

Är det redan fredag? Jaa, det är det!
Ja men då ska vi ju besvara elisamatilda.se:s frågor!
Jaa, det ska vi!

1.  Vilket ord eller fras upprepar du ofta?
Allvarligt talat.. . . . . .

2.  Vad är ett album du kan lyssna på om och om igen?
Allvarligt talat, så lyssnar jag inte på musik på det sättet längre.
Men gjorde jag det så skulle det vara Björn Skifs, Rod Stewart,
eller någon annan rasp-röst.

3.  Vad är en historia du berättat många gånger?
Allvarligt talat, så kan jag inte komma på någon!

4.  Vad är alltid något du beställer på ett visst ställe?
En räkmacka på Mel´s Café. Eller hellre: Jag åker till Mel´s Café  
för att jag vill ha en räkmacka. Dom här underbart goda!

5.  Hur hoppas du helgen blir som den förra?
Att jag ska på utflykt med min son och hans familj. Och det
blir det ju, för vi ska åka på studentuppvaktning ute på landet!

¤¤¤¤¤¤¤

Det här är Wilmer, mitt bonusbarnbarn, som tar studenten idag.
Vi mötte upp honom i studenttåget för någon timme sedan.

Och Wilmer är den lilla killen i mitten med vitt hår 
(framför sin mamma)! Tiden rinner iväg!

Önskar er en trevlig helg! 








Kommentarer

  1. ärlig är jag tydligen inte så ofta, härliga familjebilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är du inte ärlig? Ja, det här är en av mina favoritbilder!

      Radera
  2. ja, tiden går verkligen. räkmackor kan vara väldigt goda. raspröster gillar jag också. utflykt med barn och barnbarn är väldigt trevligt. hoppas det bästa av vädret

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade i alla fall tur med vädret! Ja, på det hela taget så blev det ett bra studentfirande.

      Radera
  3. Allvarligt talat så var det kul att läsa dina svar i fem en fredag! Rasp-röster gillar jag också, och räkmackor! Kul med studentfirande, hoppas du får en finfin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Raspröster är härliga i motsats till rapröster. Ha en fin helg du också!

      Radera
  4. Raspröster gillas här också. Intressant att läsa dina svar. Trevligt med studentfirande, ha en skön helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Studentfirandet blev bra! Ha en fin helg!

      Radera
  5. Hahaha! Älskar din humor, allvarligt talat alltså:-)
    Rod Stewart har jag sett live två gånger i mitt liv - WOW säger jag bara. Just hans röst - mums:-)
    På fyran har vi svarat likadant. Det är liksom en vana att beställa samma saker på olika ställen. Undrar varför, för man skulle ju kunna byta rätt, men det gör man inte;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var på en konsert i Stockholm med Rod Stewart. Han har under åren skaffat sig en härlig självdistans. Han var så himla braaa!
      Vi är nog lite till mans vanemänniskor, på gott och ont! Allvarligt talat, så önskar jag dig en trevlig helg! 😉

      Radera
  6. Allvarligt talat så går tiden på tok för fort! Och allvarligt talat var det länge sen jag fick gå på studentpartaj. Mååånga långa år sen. Näst i tur är äldsta barnbarnsbarnet, om några år! Ha nu en härlig pingsthelg, må vädret vara med er/Kram från pörtet

    SvaraRadera
    Svar
    1. På tok för fort! Studentpartajet blev toppen, och som sig bör så var studenten den första att lämna tillställningen. Hoppas din pingshelg blir bra också. och inga plötsliga giftermål! 😆

      Radera
  7. Så kul med studentuppvaktning! Det var länge sedan för min del men jag brukar kolla "utspringet" från en båt i Nyköpings hamn.
    Räkmacka, mums! Det beställer jag också ibland.
    Ha en riktigt skön Pingsthelg

    SvaraRadera
  8. Mels räkmackor är fantastiska. Jag fikar där bara av den anledningen! Sedan har dom också en massa vackra gamla bilar som man kan titta på förstås! Trevlig pingsthelg!

    SvaraRadera
  9. Det var evigheter sen jag åt en riktigt god räkmacka. T.o.m. dom som annonserar om handskalade räkor, verkar inte riktigt förstå vad det är.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kom till Mel´s Café i Enköping! Du kommer inte att bli besviken! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Ensamhet...

Fem en fredag v. 4: Isbrytare

Måndagstankar i v. 30